Marantz CD85

Gestart door Hart for Music, februari 10, 2014, 14:35:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hart for Music

Na veel gelezen te hebben over de Marantz CD spelers leek mij een Marantz CD 85 wel wat, maar hoe is hij daad werkelijk wie kan mij hierover meer informatie geven. En wat is zo iets tegenwoordig nog waart, wat mag ik er maximaal voor uitgeven.

En ik had ook gelezen dat een Marantz CD85 dicht bij de CD94 MKII ligt maar de CD94MKII moet toch beter zijn en de CD11LE ligt weer dicht bij de CD94MKII. Kan ik nu zeggen alles is 1 pot nat of zit hier daad werkelijk verschil in.

Ik hoor graag.

Gr,
een nieuw lief hebber voor Marantz
:lol:

bas focal marantz

CD85 is wat onbekender dan de CD80  , loopwerk en dac zijn hetzelfde .
De 85 is een stuk kleiner , de 80 is zwaarder gebouwd .

CD94MKII is ook erg mooi maar gelijk makkelijk x2 duurder (mijn persoonlijke voorkeur)

De philips cd880 is ook erg mooi gebouwd maar je moet wel van het display houden .

Ik denk dat de verschillen marginaal zijn , wat optisch beter in je zet zal staan kan je denk ik beter iets zwaarder laten wegen .

Ik draai momentueel met een pioneer pdr-w839  die zijn op papier echt de mindere dan een van de boven genoemde ik kan echt niet zeggen hé dit klinkt minder , je zal echt 1 op 1 moeten vergelijken om de kleinste verschillen waar te kunnen nemen .

Ook een mindere cd speler doet het heel erg goed vandaar ik zeg optisch is iets belangrijk dan de op papier betere speler .

Er staat een mooie cd15 op het forum te koop .

100%Marantz

#2
Citaat van: Hart for Music op februari 10, 2014, 14:35:49
Na veel gelezen te hebben over de Marantz CD spelers leek mij een Marantz CD 85 wel wat, maar hoe is hij daad werkelijk wie kan mij hierover meer informatie geven. En wat is zo iets tegenwoordig nog waart, wat mag ik er maximaal voor uitgeven.

En ik had ook gelezen dat een Marantz CD85 dicht bij de CD94 MKII ligt maar de CD94MKII moet toch beter zijn en de CD11LE ligt weer dicht bij de CD94MKII. Kan ik nu zeggen alles is 1 pot nat of zit hier daad werkelijk verschil in.

Ik hoor graag.

Gr,
een nieuw lief hebber voor Marantz
:lol:

http://www.hifi-advice.com/Philips-CD-player-review.html

Lezen tot het einde, onderaan nog veel info en conclusie. De CD 85 komt er zeer goed uit.

Hier heb je een mooi overzicht van de meeste Philips en marantz CD van de jaren 80.

CD 880 en CD 960
CD94
CD85 enz...

De CD 85 is een zeer mooie speler.

Ik heb zelf de CD 880 van philips: zeer mooie speler
Ook heb ik de CD 94.
Heb ze nooit één op één vergeleken, maar ben van beide spelers zeer tevreden.

Had wel eens de CD 85 willen hebben, er staan er af en toe wat te koop aan redelijke prijzen, maar is enkel in zwart beschikbaar en mijn marantz is "gold"
marantz, what else?