HDMI Passtrough SR7007

Gestart door master51, februari 08, 2014, 18:19:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

master51

Hallo allemaal.

Ik heb een Marantz SR7007.
Nu heb ik een UPC Cisco HDDVR mediabox alleen is de uitvoer 1080i maximaal. Nu heb ik de HDMI kabel rechtstreeks op de SAT/CAB aansluiting aangesloten (HDMI 1) en laat ik de receiver het beeldsignaal upscalen naar 1080p. Hiervoor had ik de UPC Horizonbox, en dat beeld was echt haarscherp...! Alleen veel storingen helaas, vandaar de switch terug.
Dit werkt uiteraard helemaal perfect totdat de receiver uitgeschakeld wordt, dan is het signaal weer 1080i.
Is hier een oplossing voor? Is er tevens een mogelijkheid om ook de audio gewoon door te laten gaan wanneer de receiver aan staat? Nu werkt dat namelijk ook niet.
Graag hoor ik het van julli!

Alvast bedankt!

Gr. Master51


Sent from my iPhone using Tapatalk

Okke

#1
Nee, je kan uiteraard wel "last" of fixed input (=jouw mediabox) kiezen bij standby...maar blijft standby dus geen actieve processing (signal passthrough).

Maar...waarom wil je dit? Ik moet er toch zelf niet aan denken om het geluid uit mijn tv te gebruiken. Heb je een SR7007, wil je 'm niet gebruiken  :schater:
SR-7007

hvanapeldoorn

Hi Master51,

Volgens mij klopt het wel dat als je hem uitzet dat hij doorgaat op 1080i.

Want je zet hem dan uit, dus ook vervalt de upscaling ook hij doet ten slotte niets meer.

Wat bedoel je met de audio door laten gaan als de receiver aanstaat? Want die snap ik niet helemaal.

master51

Hallo! Klopt inderdaad wat jullie beiden zeggen. Wanneer de receiver stand-by staat dan is er geen actieve upscaling mogelijk ben ik dus ook achtergekomen.
Tevens gisteren et probleem dat bij SBS6 de receiver het beeld niet wou doorgeven en het geluid ging overslaan...hoe dit kan?
Nou het geluid wordt niet meer doorgestuurd wanneer je de receiver hebt aanstaan. Dus je hebt op dat moment alleen beeld op de tv. Ben hier nog niet achter hoe dat kan.
Hier nog maar eens even mee stoeien!

Greetss Master51


Sent from my iPhone using Tapatalk