hulp gezocht voor nieuwe cd-speler

Gestart door Alfi, februari 05, 2014, 22:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Maurice op februari 08, 2014, 11:02:50
En dat heb je mijns inziens een punt, want de oude cd spelers doen het nog steeds erg goed, klank qua dac is persoonlijk, als het al hoorbaar is.

Verzonden door een infadel zonder pc


In mijn set nog steeds een Philips CD104 niks mis mee robuust gebouwd en doet waar die voor gemaakt is.
Het broertje hiervan heet Marantz CD34 .

@Marvin   :roll:  ... zo ziet een cd speler eruit.  :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Marvin

Lijkt wel zo'n videorecorder, zegt m'n nichtje. :-D

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Paul

Citaat van: marvin op februari 08, 2014, 16:36:24
Lijkt wel zo'n videorecorder, zegt m'n nichtje. :-D
:-o  Wat is een videorecorder ?   8-) :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: Paul op februari 08, 2014, 18:21:51
   :-o  Wat is een videorecorder ?   8-) :roll:
Plastic dingen die stop je erin , je weet wel die in de jaren 80 bij de videotheek kon huren die in een donker hoekje lagen .

Je zal nu wel weer herinneren wat een videorecorder was , en wat voor lol je samen met je partner of alleen daarmee kon beleven .(die goede oude tijd)  :yes:

Maurice

Heeft iemand nog tips voor een cd speler?

Verzonden door een infadel zonder pc

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RoGEK

Met dat budget kan je zelfs een s15/sa11 scoren..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Paul

Citaat van: RoGEK op februari 08, 2014, 20:02:23
Met dat budget kan je zelfs een s15/sa11 scoren..
Als bv een Flips cd104 het zelfde doet waarom duur doen als het ook anders kan de enen blijven enen en de nullen idem dito.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op februari 08, 2014, 14:31:59
In mijn set nog steeds een Philips CD104 niks mis mee robuust gebouwd en doet waar die voor gemaakt is.
Het broertje hiervan heet Marantz CD34 .

@Marvin   :roll:  ... zo ziet een cd speler eruit.  :-D :wink:
HB HB HB HB :mrgreen: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

RoGEK

Citaat van: Paul op februari 08, 2014, 20:22:52
Als bv een Flips cd104 het zelfde doet waarom duur doen als het ook anders kan de enen blijven enen en de nullen idem dito.

Die doet zeker niet hetzelfde.....
Hij speelt geen sacd ;)

Maar ik snap je punt.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Alfi

Iedereen bedankt voor het regeren op mijn hulp verzoek.

Ik heb eerste een nieuwe Arcam uitgeprobeerd, vraag me niet meer wat voor type dat weet ik niet meer maar het was geen goedkope. Deze viel mij toch tegen had een kil geluid vond hem meer geschikt voor klassieke muziek.

Naar veel zoeken en beluisteren kwam ik terecht bij collega want hij had een CD85 gekocht. Samen geluisterd bij mij thuis, en dit geluid beviel mij wel.  En je wilt natuurlijk ook een cd speler die nog jaren mee gaat, en dat doet loopwerk wel.  Toen kwam ik een marantz cd94 MKII tegen, welke voor de meesten mensen ter vergelijken is met een CD85 alleen ik vond hem veel beter spelen. Want het stereobeeld vind ik persoonlijk mooier. Dus de koop was snel besloten. En nu ben ik een troste bezitter van een marantz CD94MKII. :-D

Nu het volgende , ik zoek nu een goede platen speler, de markt is groot ik zie de bomen door het bos niet meer, het zelfde als het zoeken van een cd speler maar dan nog erger. Wie kan maar hier nu verder in adviseren?
Ik hoor graag van jullie.


renes59

#26
Zoek op Marktplaats naar een Thorens TD 160 of een Dual type 505 of in de 700 serie. Spelers voor het leven. Koop er een passend element bij, bv van het merk Denon of Ortofon en je bent klaar.
Ik weet wel er zijn ook nieuwe te koop, bv Project maar de instap modellen daarvan zijn Mickey Mouse, m.a.w. krakkemikkig.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Eip

Citaat van: Maurice op februari 08, 2014, 18:40:49
Heeft iemand nog tips voor een cd speler?

Verzonden door een infadel zonder pc

De cd6005 van Marantz, heeft ook een usb ingang. Dus dan kan je mooi heel veel muziek bestanden op een usb stick zetten en afspelen, ik weet niet of ie ook flac bestanden afspeelt, wie het weet mag het zeggen.  :yes:  Ik ben er ook van plan een te kopen in de toekomst, als mijn cd5001 versleten is.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167