Match speaker & versterker

Gestart door greg, februari 05, 2014, 20:48:01

Vorige topic - Volgende topic

greg

Citaat van: xander32 op maart 02, 2014, 07:50:04
Zo onbekend zijn ze niet hoor, tenminste niet op het buurforum 8-).
En "onbemind", ach, AP heeft nou eenmaal een duidelijk eigen geluid, een eigen karakter en deze moet jou net liggen. Een smaak kwestie :yes:. Ik kan AP igg. wel waarderen, al is een goede afstemming van de gehele keten erg voornaam om bij mij geen luistermoeheid te veroorzaken.

met een goede match zullen deze speakers zeker geen luistermoeheid veroorzaken, indien goed geplaatst.
wel klinken ze wat gedetailleerder dan de b&w's, maar zeker niet warmer. De b&w's hadden hier, bij het wat verder openzetten van het volume, moeite om het laag in bedwang te houden. dit kan natuurlijk aan mijn versterker liggen. het laag van de ap's is strakker maar niet ronder dan de b&w's. Al met al een hele andere sound dan ik gewend was, maar zeker niet vervelend
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

RoGEK

Citaat van: greg op maart 02, 2014, 00:48:27
Dit zijn ze dan de Yara 2 Superior

HB HB HB HB HB

Hoe gaat de PM7001KI er trouwens mee om?

@xander32, hier op het forum zijn ze toch niet royaal vertegenwoordigd al zit hier inderdaad van alles wat ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

RoGEK

Ben nu alleen benieuwd of je dat set van Marktplaats hebt gekocht en zoja, voor welke prijs.

Zoals al gezegd vond ik de vraag prijs nogal stevig..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

greg

Citaat van: RoGEK op maart 02, 2014, 08:04:25
Hoe gaat de PM7001KI er trouwens mee om?

@xander32, hier op het forum zijn ze toch niet royaal vertegenwoordigd al zit hier inderdaad van alles wat ;)

beheerst......wat mij wel is opgevallen wel dat de sa 7001ki en met name de sacd's echt tot hun recht komen. de sa7001 is van zichzelf al wat transparanter en in de wat hogere frequenties is het gewoon een samenspel van klanken echt geweldig.

rogek jij had het over 1250 max. bedoel je hier ook de pianolak versie mee? die waren overigens wat duurder dan de fineer versie. weet jij wat ze nu nog nieuw kosten?
Marantz PM7001 KI  Marantz SR8001  Marantz SA7001 KI  Marantz DV7001  Audio Physics Yara 2 Superior Squeezebox Classic

xander32

Citaat van: RoGEK op maart 02, 2014, 08:04:25
...
De wereld is groter dan alleen het Marantzforum :wink:.

RoGEK

Citaat van: xander32 op maart 02, 2014, 08:20:39
De wereld is groter dan alleen het Marantzforum :wink:.

I know

doelde op dat moment toch ook echt op "hier"

RoGEK

Citaat van: greg op maart 02, 2014, 08:18:11
beheerst......wat mij wel is opgevallen wel dat de sa 7001ki en met name de sacd's echt tot hun recht komen. de sa7001 is van zichzelf al wat transparanter en in de wat hogere frequenties is het gewoon een samenspel van klanken echt geweldig.

rogek jij had het over 1250 max. bedoel je hier ook de pianolak versie mee? die waren overigens wat duurder dan de fineer versie. weet jij wat ze nu nog nieuw kosten?

Ze zijn al een tijdje niet meer tekoop.

de Classic serie heeft de Yara's opgevolgd.

de gewone Yara II Superior was €2000 volgens onderstaande review

http://www.moremusic.nl/reviews/audiophysic/YARAII-SUPERIOR-stereoplay-engels.pdf

Meerprijs voor hoogglans is bij bij de classic serie is 200 euro dus met wat korting eraf gok ik dat ze 2000 nieuw gekost hebben.
vandaar dat ik nogal schrok van de 1750 vraagprijs.
Zeker als je vergelijkt dat ik voor de tempo 6 in zwart essen nog een stuk minder als die vraagprijs heb betaald.

You get my point?
Probeer je iig te behoeden om er teveel voor te betalen ;)
Van de ander kant, als het echt een goede match is, wordt de prijs minder belangrijk.

Marantz 81

Mooie speakers Greg  :yes: wat heb allemaal nog beluisterd afgelopen maand ? of ben je direct voor de audio physics gegaan  8-)

Plaatsing van de speakers kan een enorm verschil maken ook waar in de ruimte ze staan in het midden is niet altijd het beste , er is zoveel over te vertellen in priciepe is geen enkele speaker makkelijk plaatsbaar als je het best mogelijke geluid wil wat met je bestaande acoustiek mogelijk is

Je moet er even de tijd voor nemen hier staat heel veel info  http://www.soundscapes.nu/home.html

greg

Citaat van: RoGEK op maart 02, 2014, 08:46:33
Ze zijn al een tijdje niet meer tekoop.

de Classic serie heeft de Yara's opgevolgd.

de gewone Yara II Superior was €2000 volgens onderstaande review

http://www.moremusic.nl/reviews/audiophysic/YARAII-SUPERIOR-stereoplay-engels.pdf

Meerprijs voor hoogglans is bij bij de classic serie is 200 euro dus met wat korting eraf gok ik dat ze 2000 nieuw gekost hebben.
vandaar dat ik nogal schrok van de 1750 vraagprijs.
Zeker als je vergelijkt dat ik voor de tempo 6 in zwart essen nog een stuk minder als die vraagprijs heb betaald.

You get my point?
Probeer je iig te behoeden om er teveel voor te betalen ;)
Van de ander kant, als het echt een goede match is, wordt de prijs minder belangrijk.

De vraagprijs ga ik niet betalen max. 1500,- . De speakers zijn in smetteloze staat. 1e eigenaar met aankoopbon,  2,5 jaar oud. Ik heb zo`n idee dat ie er wel mee akkoord. Andere kant ze staan nu hier thuis, mochtze gewwon een weekje uitproberen, da`s ook veel waard vindt je niet , maar meer dan 1500,- geef ik er niet aan uit.

WilliamB

Greg, gefeliciteerd met deze mooie AP's. Heb het merk al een keer ervaren bij Roger.
Klinkt erg mooi gedetailleerd.

Veel plezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

greg

greg

Citaat van: Marantz 81 op maart 02, 2014, 08:49:09
Mooie speakers Greg  :yes: wat heb allemaal nog beluisterd afgelopen maand ? of ben je direct voor de audio physics gegaan  8-)

Plaatsing van de speakers kan een enorm verschil maken ook waar in de ruimte ze staan in het midden is niet altijd het beste , er is zoveel over te vertellen in priciepe is geen enkele speaker makkelijk plaatsbaar als je het best mogelijke geluid wil wat met je bestaande acoustiek mogelijk is

Je moet er even de tijd voor nemen hier staat heel veel info  http://www.soundscapes.nu/home.html

Hoi Marantz81,

Ik heb de classic mogen beluisteren bij mijn zwager op een redelijk zware versterker en vond ze daar erg mooi klinken, maar hij heeft ook een moeilijke kleine luisterruimte. de ap`s ogen daar ook een stuk groter , hier vallen ze haast in het niets haha..... heb overwogen om focal en elacs te beluisteren, maar toe kwam dit op mijn pad en ben eigenlijk al verkocht. ik weet het niet helemaal eerlijk maar ja..

zoals je ziet staan ze haast tegen de muur en heb ze flink naar binnen moeten draaien om een goed stereo beeld te krijgen, maar dit werkte dan ook gelijk

xander32

Fraaie speakers, maar wel een lastige ruimte; veel harde, reflecterende materialen.

RoGEK

ziet er wel echt mooi uit.

past super bij het strakke van de rest van de inrichting ook nog eens..

greg

Citaat van: xander32 op maart 02, 2014, 10:12:21
Fraaie speakers, maar wel een lastige ruimte; veel harde, reflecterende materialen.

Klopt! Alleen zijn wij een beetje zo van niet te veel tierenlantijntjes haha.....