HDbaseT, dag HDMI

Gestart door Okke, februari 05, 2014, 16:05:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Okke

Dag HDMI...

Net op de ISE de eerste AVreceivers gezien met HDbaseT. In het kort: ongecomprimeerde audio en video (4K!) over een simpele cat5 (beter is cat6) kabel. Tevens netwerkverbinding, bediening of IR commando's over deze kabel. Lengte tot wel 70 tot 100 meter (afhankelijk van de kwaliteit van de kabel).

Ook POE is mogelijk, wat het dus mogelijk maakt om bv je compatibel TV ook van spanning te voorzien met deze zelfde kabel. Simpele en goedkope installatie. Kom maar op met die SR7009 met minimaal zone 2 met HDbaseT  hello
SR-7007

Audiotic

POE is niet geschikt je TV te voeden. Tenzij het een heel kleintje is. Max 51 W, en eigenlijk maar 12. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet. Dus om je accesspoint of switch te voeden...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Okke

#2
Dit is ook POE, en volgens de specificaties kan er tot 100W uit worden getrokken. Ik heb er in ieder geval een 40" TV aan zien hangen, met alleen de kabel.

Meer info: http://www.hdbaset.org/technology

Ze hebben duidelijk gekeken naar het stroomverbruik en de huidige ontwikkelingen, mijn 40"LED verbruikt ook nog maar 69 Watt (piek 90). Ik denk dat je het in dat licht moet zien.

Overigens ben ik het met je eens dat het niet veel is, maar voor een TV in bv je keuken of slaapkamer volsta je dan met een kabel. Dat zal de gedachte zijn. Voor een beamer is het inderdaad niet genoeg. Wel voor veel andere apparaten, media spelers, HDD.

Voordeel is ook dat de bekabeling een stuk voordeliger wordt. Dat is niet voor de makers van iets te dure HDMI kabels een voordeel. Moeten ze zich maar storten op vergulde RJ45's. stupid
SR-7007

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek