Mediaplayer Popcorn of Dune

Gestart door jeffkef, januari 30, 2014, 16:03:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jeffkef

Goedemiddag Mede marantz liefhebber

Ik wil graag een nieuwe mediaplayer kopen (had hier voor een mede8er 600x3d) aangezien mijn oude niet heel best was kwa geluid.

Nu zit ik te kijken naar een Popcorn Hour A-400 en een DUne HD Base 3d
Nu schijnen ze beide geweldig te zijn kwa geluidsondersteuning (flac 192khz)
Prijs is exact het zelfde , dus moeilijke keuze

Heeft iemand ervaring met deze players en/of tips?

Gr Jeffrey
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

#1
Hi Jeff,

Bezit zelf een Dune TV301. Een leuke speler op zichzelf. Ook makkelijk te bedienen.
Maar voor geluid via ik ze niet echt wat. Leuk spec's maar voor het afspelen van audio zou ik mooi je SR gebruiken.  Vind deze ook nog gebruiksvriendelijker.

Verder kunnen de Dune's geen blu-ray menu's aan dus hou daar ff rekening mee. Ik heb geen 3D oplossing, maar blijkbaar kun je die dan niet selecteren ofzo.  Verder geeft mijn TV301 geen DTS-HD of True Dolby door. Volgens mij de Dune HD Base wel maar moet je ff goed checken.

Popcorn heb geen ervaring mee.


Ik ben nu zelf aan het spelen met een raspberry pi met openelec.  Kost ff afhankelijk wat voor SD kaart en USB stick erin hangt tussen 50-80 tientjes. En ik denk dat deze mijn dune gaat vervangen...Want met aanpassingen in de code (staat op internet) kan hij wel true-dolby en DTS-HD pas trough weergeven.

Het menu zelf is super simpel en de installatie ook. Musiek afspelen doet hij ook, maar ondanks dat digitaal is klinkt het niet...dat vind de SR beter doen. Mogelijk dat toevoeging van bepaalde filters nog wat doen...Maar na mijn idee heb je veel waar voor je geld.

Persoonlijk zou ik de hele mediaplayer voor puur muziek links laten liggen en gewoon de marantz pakken met de app. Maar dat ben ik.

oja het dingtje is niet groter dan portal 2,5 inch diskdrive :wink:

RHK

Heb zelf al een paar jaar de WD Live HUB, regelmatig updates. Speelt alles mooi af.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*