AV8801 - geen geluid, geen beeld... ???

Gestart door Audiotic, januari 17, 2014, 16:20:58

Vorige topic - Volgende topic

Audiotic

Net mijn nieuwe AV aangesloten. Alles met topkabels die al eerder aan mijn 8003 zaten.
Aangezet: lijkt OK. fm: vindt Arrow Classic Rock prima.

MAAR: geen enkel geluid uit mijn speakers. Niet indien unbalanced, niet indien balanced aangesloten.

TV aan, HDMI4 (zit de AV op) - GEEN beeld!

Wat doe ik verkeerd??

Overigens, hij probeert na aanzetten zich ook steeds te updaten. 2x. Geen idee waarom. Internet doet het, TV en streamer en Apple TV zitten op dezelfde switch.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Audiotic

Nou, maar helemaal overnieuw...

Helemaal gereset, netwerk eraf, en met USB stickje de firmware herinstalleren...

Dat loopt in elk geval. Duurt 84 minuten volgens het display.....
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

QuattroNL

en?

Ik ben niet in de gelukkige positie om zo'n mooi apparaat te mogen bezitten dus ik kan je helaas niet helpen.
De leverancier al gebeld?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Audiotic

Via USB software helemaal opnieuw erop gezet. Nu is het goed.
Ik schrok toch!

Audiotic

Citaat van: QuattroNL op januari 17, 2014, 23:40:07
en?

Ik ben niet in de gelukkige positie om zo'n mooi apparaat te mogen bezitten dus ik kan je helaas niet helpen.
De leverancier al gebeld?
Ja gebeld. Wilden 'm zonder problemen ruilen, goede zaak! Maar ik zag wel op tegen weer een rit Zwolle - Best...

hvanapeldoorn

Ik bezit geen AV8801, maar wel een SR7008 en volgens mij zonder het ff te hebben over mogelijke kwaliteitsverschillen etc.

Maar heb je geen beeld als je streamd? Wordt het apparaat wel door je netwerk gezien? Dus kun je hem zien op je router? Handtooltje (app) om dit te checken is Fing. Deze zit via bv je telefoon als deze aan het netwerk hangt wie er allemaal op het netwerk zit.

Dan kun je dat in iedergeval uitsluiten. Volgens is misschien instellen die "mogelijk" fout staan. Dit zou je dan via je pc kunnen veranderen door naar het ip adres van de AV8801 te gaan. Dan kom in een webmenu waar je van alles kan. In iedergeval zo is het bij mijn SR7008 geregeld.

Audiotic

Alles werkt nu, ook zoals je zegt. Het probleem zat 'm in een volledig corrupte firmware. Geen idee hoe dat kon. Hij bleef maar zoeken naar updates, maar vond niets.
Ik heb toen maar ALLES gereset, en via een USB stick de laatste FW van de Marantz-site gehaald en 'm  laten herinstalleren.

Toen ging alles. En ik geniet nu van de AV. Hij is inderdaad een stap nog boven de AV8003, meer nog dan ik had verwacht. Ruimtelijk, schoon. Nou, nu maar sparen voor Audyssey Pro :-) :-)

AV8801, 2x CI Audio D-200 MKII for stereo, MM8003 for surround, UD9004 BD, Linn Akurate DS/1, 2x Nubert NuVero 4 front, 5x NuVero 5 surround, R.E.L. R-582SE sub, ProLine Gold XLR & Siltech MXP wiring.

hvanapeldoorn

aha ok top man. Ik zou zeggen geniet ze. Mooi dat hij beter is dan de AV8003. Maarja dat mag ook wel want je komt ten slotte een nieuw product. :wink:

Audiotic

:-) wordt nu misbruikt voor De BZT show in 7.1 ..........

AV8801, 2x CI Audio D-200 MKII for stereo, MM8003 for surround, UD9004 BD, Linn Akurate DS/1, 2x Nubert NuVero 4 front, 5x NuVero 5 surround, R.E.L. R-582SE sub, ProLine Gold XLR & Siltech MXP wiring.

Audiotic

Ik weet waarom er geen enkel signaal was, denk ik: hij was blijven steken in een setup cyclus.

" Marantz has taken care of this concern by turning off the current to the input and output connections on the AV8801 when the setup assistant is running."
Van: http://www.hometheaterhifi.com/processors/processors-reviews/marantz-av8801-processor/page-3-setup.html

hvanapeldoorn

Die zou ik wel ff uitvoeren vooral de audyssey ik vond die veel toevoegen.