PM11-S2. Gold €1575,-

Gestart door xander32, januari 16, 2014, 18:46:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joep

Citaat van: Cornelis1921 op januari 21, 2014, 23:39:03
Soms Gouden Oortjes Joep...? ;-) :-D

Nee gelukkig niet, maar wel ervaring met beide. En aangezien iedereen met een PM-15 diep in zijn hart eigenlijk een PM-11 wenst is de aankoop van gelijk een PM-11 tenslotte toch goedkoper.

Cornelis1921

#16
Citaat van: joep op januari 21, 2014, 23:47:11
Nee gelukkig niet, maar wel ervaring met beide. En aangezien iedereen met een PM-15 diep in zijn hart eigenlijk een PM-11 wenst is de aankoop van gelijk een PM-11 tenslotte toch goedkoper.
Joep, ik heb zowel een PM15 als een PM11 gehoord, en toch zou ik hen alleen wensen voor het uiterlijk en de degelijkheid, niet meer. En dan prentendeer ik niet. Uiterlijk en prijskaartjes vormen niet uit te wissen grootheden bij het wensen en kiezen van bepaalde spullen. En dan gaan wij niet ineens audio met automobielen vergelijken, want dat is grotendeels hetzelfde als appels met peren. Ik geef tot dat tot op een bepaald niveau de verschillen tellen en ook hoorbaar zijn, maar op het premium-marantz-niveau...? Muziek = emotie => audio = emotie. byebye

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: Cornelis1921 op januari 21, 2014, 23:39:03
Soms Gouden Oortjes Joep...? ;-) :-D

:yes:

Betreft een aangeboren "afwijking" bij de Accufanboys :angel:.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

#19
Yep

Ikzelf speel ook met accuphase. E408 en dp67 en heb dit ook altijd beweerd totdat ik echt blind ging luisteren waarbij ik niet wist wat speelde. Van de 10 keer zat ik er 7 keer naast. Daar sta je dan met je 408 en dp 67. Het is wat ik al vaker heb beweerd. Als je weet dat iets kostbaars staat te spelen wil je horen dat dit beter klinkt. Op het hifi forum heeft men eens een vergelijkende test gedaan tussen een sony versterker en een of andere beul ( lees: erg kostbaar) van een versterker en alle leden die meededen aan deze test hoorden geen verschil. Nou zal er wel weer beweert gaan worden dat dit geen goede vergelijkende test is geweest naar de mensen die die op touw hebben gezet zijn opnametechnici en elektronica ingenieurs. Ik geloof dit direct. Het is echt niet zo dat als er accuphase op staat dat het beter klinkt. Je wil voor jezelf dat het beter klinkt en dan ervaar je dit ook zo.Nu zal er wel weer een opmerking gemaakt worden: je luidsprekers kunnen de verschillen niet weergeven maar dat is dan helaas voor diegenen die dit nog proberen. Ik speel met audiolab axissen met servo en mensen die deze luidsprekers kennen weten dat deze bijv b&w 803d netjes in een hoekje zetten qua weergave.
Blijft natuurlijk het feit dat accuphase om te zien fantastische apparatuur is en geweldig degelijk is gebouwd. Maar....... Dat is een pm15 en pm11 ook...................
Bovenstaande is voor mij de waarheid ongeacht er door anderen beweert wordt.  byebye
Mvgr
Erik

QuattroNL

Ik weet bijna zeker dat ik mijn versterker in een blinde test niet op het gehoor kan aanwijzen.
Mijn speakers echter.....ik vermoed het van wel (gevaarlijke uitspraak en leuk om eens te proberen).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

ik weet bijna zeker dat ik een mijn buizenversterker eruit pik tussen een rijtje torren. Heb het zelf al eens gedaan met lvl matchen. maar kon het niet blind doen.

Met digitale bronnen weet ik het ook niet zo zeker.

Elementen zeker weten. Een aantal kabels ook, maar lang niet alle.

en die test is waardeloos. met 8 man in een vreemde kamer hoor ik ook geen verschillen.

komt ook nog bij dat het menselijk oor van persoon op persoon behoorlijk afwijkt. wat ik niet makkelijk hoor, hoort een ander weer wel. etc.  etc.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

erik62

Als je een budgetversterker vergelijkt met een highend versterker in een en dezelfde ruimte zou je toch verschillen verwachten. Niet dus.
Hoe moet je anders vergelijken dan de twee apparaten met elkaar vergelijken? Zelf heb ik dit thuis onder veel minder gecontroleerde omstandigheden gedaan en ik ( en met mij vier andere liefhebbers) hoorden geen verschil. Hoe kun je dan de bewering gestand houden dat een accuphase beter klinkt als een marantz?
Ieder mag natuurlijk horen en geloven wat hij wil maar dit is wat ik heb vastgesteld. Mijn accuphase apparatuur blijft staan maar de bewering dat dit beter klinkt als een ander merk zal ik nooit meer maken. Wel zo eerlijk dacht ik.

jazzman

Mooi verhaal, en ik begin ook steeds meer te geloven dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben. En toch hoorde ik gelijk een verschil tussen mijn Lyngdorf Set en mijn Marantz PM7001KI. Het hoe en waarom, daar ben ik nog niet uit. Ook ik zou mijn Lyngdorf set nooit meer weg doen..

Hetzelfde issue heb ik nu met de vervanging van mijn SACD speler... Waarom zou het een SA11s3 moeten worden als er nu ook een SA14S1 is.

Marantz 81


joep


erik62

#26
Ach ja..............(zucht)

xander32

#27
Ik verwacht dat indien een versterker een speaker goed onder controle heeft, men weinig verschil tussen diverse versterkers zal waarnemen, zeker wanneer men blind test. En dan maakt het niet uit of het er eentje van €1200,- is of van €12.000,- Maar het valt of staat denk ik met dat "goed onder controle". Dan zijn er ook weer mensen die beweren dat iedere versterker die een paar watt kan ophoesten praktisch iedere speaker al kan aansturen, dat meer niet nodig is ... Dat kan ik mij niet voorstellen. Echter laat ik mij graag van het tegendeel overtuigen en dat is alleen te bereiken door het mij te laten ervaren. Met ervaringen van derden en/of technisch geneuzel (cijfertjes) kan ik vaak weinig.


En toch, toch hoorde ik recent een flink verschil tussen een transsistor en vervolgens een buizen amp. op de Glenair.
Echter de switch destijds van een MF A5 naar een Marantz PM15 op de Usher monitoren, bracht geen klankmatige verschillen. De switch daarvoor, van een SR8002 naar die MF  duidelijk wel, door toename controle en/of allicht toch ook de voorversterking? Zeg het maar ...
De meest recente switch van bron, van Lyngdorf CD-1 naar SA15 duidelijk wel, maar dan veel meer een verschil betreft de resolutie dan een klankmatig verschil.

joep

Ook ik hoor duidelijk verschil. Dat wil niet zeggen dat Erik liegt nog geloof ik dat zijn mening is dat andere mensen hier op het forum welke wel verschil horen liegen. Waar het dan wel aan ligt weet ik niet maar deze discussie is al heel oud. Ik weet niet of het aan zijn of onze oren, de apparatuur of de akoestiek ligt. Maar laten we ervan uit gaan dat iedereen van zijn spullen geniet. En daar gaat het toch om?

xander32

Citaat van: joep op februari 21, 2014, 08:20:30
Ook ik hoor duidelijk verschil. Dat wil niet zeggen dat Erik liegt nog geloof ik dat zijn mening is dat andere mensen hier op het forum welke wel verschil horen liegen. Waar het dan wel aan ligt weet ik niet maar deze discussie is al heel oud. Ik weet niet of het aan zijn of onze oren, de apparatuur of de akoestiek ligt. Maar laten we ervan uit gaan dat iedereen van zijn spullen geniet. En daar gaat het toch om?
Dat laatste is de essentie, dat vind ik ook, maar helaas niet voor een ieder. Er zijn veel lieden veel meer bezig met hetgeen er eventueel nog te verbeteren valt, dan dat zij genieten van de muziek.

De hardware zou in dienst van de software moeten staan, in andere woorden; de apparatuur betreft het middel om te kunnen genieten van de muziek.