Mensen
Zo is het een leuke discussie geworden...maar heb wel/niet een oplossing gevonden.
De gebruike referentie cd; van Rebecca Pidgeon The Raven (Chesky Records) Spanisch Harlem
blijkt een extreme opname waarvan de esssen bewust op de cd zijn gezet !
Het is de bedoeling van producent om te controleren of de essen mooi schoon blijven; helder en open !
Ik heb ondertussen gespeeld met de speaker kabels en de manier van aansluiten om dit te minderen
-speaker kabels (teatrack koper zilver) eerst single wire dus niet meer bi ampen/wiren= geen merkbaar verschil
-speaker kabels vervangen door een gevlochten diy cat5 (alleen koper) single wire= klein verlies van dynamiek
-speaker kabels vervangen door een no-name 2.5 (koper en zilver) = klein verschil in bas weergave
Mijn speakers zijn een kleine 8 jaar oud en al goed ingespeeld...en gaan absoluut niet weg!!
Sterker nog; de combi die hier nu draait (na alles weer in begin positie te hebben gebracht) vindt ik al met al zo goed klinken (op misschien een zwaardere sub na Rob
) dat ik er de eerste zoveel jaar geen wijzigingen meer in ga aanbrengen.
De essen die ik van genoemde cd heb gehoord neem ik voor lief, want ze worden schoon weergegeven, bij andere opnames zowel van cd/dvd/sacd heb ik geen klachten
Voor een ieder die deze opstelling/combo willen horen...mijn huis staat open ook voor evt sugesties naar verbetering
Theo