Niet de juiste afbeeldingen bij afspelen d.m.v. netwerkspeler SR6007

Gestart door Ronald1967, januari 15, 2014, 19:16:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald1967

Hoi hoi!

Sinds een maand of 6 speel ik muziekalbums (in .flac- en .wav-formaat) - die op m'n Synology NAS staan - af via de in de SR6007 ingebouwde netwerkspeler.

Dat werkt op zich "als een tierelier", alleen komt er af en toe een foutieve afbeelding in beeld, d.w.z. een afbeelding van een ander muziekalbum.
Een voorbeeld: Bij het afspelen van een album van Marco Borsato (hij zingt op het betreffende album één duet met Trijntje Oosterhuis) komt de afbeelding van een album van Trijntje Oosterhuis in beeld...

In elke folder (= muziekalbum) die op m'n NAS staat opgeslagen, zit een "folder.jpg"-afbeelding van het betreffende muziekalbum.
Ik heb grondig gecontroleerd of dat ik wel de juiste afbeeldingen bij elk album heb staan, dat is echter 100% in orde.

Is dit een "fout" van de SR6007 (zoekt die album covers van internet op misschien?) of ligt het probleem bij de Synology?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ronald

Ronald1967


Faxe

Geen idee waar het aan ligt, herken het ook niet. Je zou kunnen proberen om de bestanden op de Synology opnieuw te indexeren.

hvanapeldoorn

nee sorry hier doet hij het gewoon goed. Heb een synology met SR7008

Ronald1967


Ronald1967

Helaas, opnieuw indexeren is niet de oplossing......

Niemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Faxe

Je zou kunnen controleren of de afbeeling op ingebakken zit in de tag van de bestanden. Bij FLAC bestanden is dit bijvoorbeeld mogelijk. Als de folder.jpg wel klopt maar het ingebakken plaatje niet zou het kunnen zijn dat hij de verkeerde (ook) weergeeft.