REl T5 i combinatie met SR7008 en audyssey

Gestart door hvanapeldoorn, januari 14, 2014, 18:47:16

Vorige topic - Volgende topic

hvanapeldoorn

Na veel gelezen geprobeerd en nog een gelezen...toch maar eens advies vragen:

Volgende situatie ik heb:
* Receiver SR7008 (straks worden de eindversterking door MA500 overnoemen)
* Synology Nas als media provider
* Main speakers Matrix 803 S2 (35 hz - 20khz +/- 3db)
* Center  Matrix HTM  (50 hz - 20 khz +/- 3db)
* Surround Minipod (nog uit de B&W keuken) (55 hz -20 khz +/- 3bd)
* Rel T5 sub (ff uit te proberen, maar waarschijnlijk wel aanschaffen) (32 hz - 6db)

Main speakers zijn bi-amp aangesloten (voors en tegen daargelaten is voor mij nu de set-up)
Center en Surround gewoon standaard. Dit als nu nog via de SR7008.

Bekabeling laat ik ff buiten beschouwing (er zit iets meer tussen dan dropveter zeg maar :wink:)

De Rel aangesloten op de High-input en op de LFE zoals beschreven staat in het HT topic zoals hier als sticky is benoemd.

Ik luister music op stereo verschillende van de kwaliteit op pure direct of stereo.  Alles staat digitaal.
TV kijken doe ik altijd via de receiver. Is nog Pioneer plasma zonder boxen geen andere keuze  :angel:.

Audyssey is uitgevoerd volgens (de amateur) regels.

Audyssey zet mijn main speaker, en center op large. Mijn surround zet hij crossover 40hz.

Nu lees ik alleen je kunt beter vallen en alleen de LFE aansluiten of ook de low? En dan je speakers op small.

Vraag:

1 Is dat een goede optie als ook de sub wilt laten werken bij tv signaal. Ik krijg wel dolby binnen via de tv provider.
2 Als je de low toch aansluiten waar moet je die dan op aansluiten?

Kan iemand mij hiermee op weg helpen? \
Dan sluit ik mijn sub eens zo aan, om te kijken wat het geluid dan is. Ben namelijk bij music nog niet overtuigd van de toevoeging van de sub. Films wel en ik vind ook dat Audyssey hem goed afregelt.

Ben namelijk na 2 dagen proberen The way you make me feel van Micheal Jackson goed zat shutup shutup.

gr

Hendrik

jeffkef

even als toevoeging
Ik zelf heb een quadral qube 12 , ik vind deze ook weinig tot geen toevoeging hebben bij muziek , bij films daar in tegen wel(ligt misschien aan de crossover instellingen)
ben ook wel benieuwd waar dat aan kan liggen , ik meen dat er bij de REL 2 aansluit mogelijk heden zijn? 1 via tullip en een andere aansluiting , en die andere moet volgens mij beter voor muziek/stereo.
corigeer me als het anders is hoor  :wink:
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

darkcoot

Ben namelijk na 2 dagen proberen The way you make me feel van Micheal Jackson goed zat shutup shutup.

Dat je dat zo lang hebt volgehouden... :angel:
*PM11S3
*SA8003
* Metrum Octave MK2 +USB: heel blij mee
* Spendor A9
* VPI Scout 1.1
*Kimber 8PR LS kabel
*Netgear Readynas
*jRiver
*Xbox one

jeffkef

Citaat van: jeffkef op januari 14, 2014, 21:32:50
even als toevoeging
Ik zelf heb een quadral qube 12 , ik vind deze ook weinig tot geen toevoeging hebben bij muziek , bij films daar in tegen wel(ligt misschien aan de crossover instellingen)
ben ook wel benieuwd waar dat aan kan liggen , ik meen dat er bij de REL 2 aansluit mogelijk heden zijn? 1 via tullip en een andere aansluiting , en die andere moet volgens mij beter voor muziek/stereo.
corigeer me als het anders is hoor  :wink:

ALs ik volgende week de 7008 hebt ga ik er eens mee aan de gang
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

@jeff klopt Rel heeft twee aansluitingen een high-out voor muziek wel je aansluit op je speaker uitgangen. En LFE voor de film's. En ook nog low uitgang. Deze laatste is bij mij niet aangesloten.

Maar ik lees hier en daar dat het beter is om de LFE en LOW aan te sluiten. Maar hoe je die low dan aansluit is ff me een raadsel aangezien ik de FLE al op sub uitgang heb aangesloten.

hvanapeldoorn

niemand met toevallig dezelfde opstelling?  :-(

Heb al wel uitgevonden dat je sub instelling op LFE + Main moet zetten. LPE -> LFE heb ik nu op 80 hz gezet.

jeffkef

vanavond spreek ik een maatje , die heeft de Rel en een 6007 versterker.
Als ik wat weet dan post ik het   :-D

Marvin

Stadium III

Je kunt de rel idd op 2 manieren aansluiten

High level dit gaat met de bijgeleverde kabel dan de crossover op de rel gebruiken
Low level dit is voor .1 signiaal

Audyssey zijn waarde's laten behouden maar let wel op dat je voor de metingen plaatsing end goed controleren zodat de audyssey zijn beste kant kan laten zien

Verder zou ik de MA 500 nog eens niet gebruiken de SR is krachtig genoeg !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

hvanapeldoorn

@Jeff ik zie graag je reactie te gemoed.

@Marvin
Ok dus als ik het goed begrijp low gewoon links laten liggen?

@Stadium
Als ik jou goed begrijp heb ik dus nu inclusief Audyssey goed aangesloten?
Plek heb wel op de goed manier gecontroleerd, zeg maar sub op de luisterplek en dan op de knieƫn op de grond en juiste plek op zoeken.

Enige wat nu heb toegevoegd na de Audyssey meeting is dat hij nu op LFE+ main en LPE -> LFE 80 hz staat.

Of moet ik Audyssey nog een af laten regelen?

Enne MA500 ga ik gewoon mee testen. Vind ik mooi blijven ze, vind ik het niets dan doe ik ze misschien weg. :wink:

Marvin

Je hebt 'low' zoals ik het lees al aangesloten. 
Dat is hetzelfde als LFE en gaat dus met een coax op de sub-out.
Dat heb je dus al, of je dat links of rechts laat liggen moet je zelf weten.
Ik geef enkel aan dat je twee benamingen gebruikt voor eenzelfde aansluiting.

hvanapeldoorn

@Marvin,

Mogelijk dat we elkaar verkeerd begrijpen of ik lees het verkeer kan natuurlijk ook. Of ik let het verkeerd uit. Het blijft natuurlijk platte tekst.

Maar ik heb bij mijn REL T5, 3 aansluitingen.

High level input ->  Deze is nu aangesloten op de L & R uitgangen van de speaker via de speciaal geleverde kabel

Low Level input -> niet aangesloten

.1/FLE input -> deze aangesloten met enkel voudige tulp kabel (of coax kabel het is maar hoe je het noemt).

Nu had dacht ik ergens gelezen. Maar ik kan het topic niet terug vinden. Dat je met Audyssey beter de High level input niet kon aansluiten. Maar de .1/FLE input en de Low wel. En Audyssey alles moest laten inregelen.
Maar na mij idee sluit je dan dubbel aan of is dan alleen maar de Low aansluiting?

Marvin

Voor nu wellicht iets te veel gedronken om er nog veel zinnigs over te melden.
Maar ik heb die manual van de Rel opgezocht.

Zou zelf eens enkel de LFE aansluiten en dat door Audessy laten afregelen.

hvanapeldoorn

lol Marvin....op die tijd lag ik al op een oor.

Wat jij zegt kan ik ook nog in komen. Maar om hem ook met muziek te gebruiken zou je dan je instelling op LFE + main moeten zetten?

Want anders geeft de versterker alleen bij FLE een geluidsignaal af. Maar dat kan ik aan mijn interpretatie van gebruikers aanwijzing liggen.

Marvin

De luidsprekers zullen door Audessy op small gezet worden waardoor de laagste tonen van je stereo muziek door het LFE kanaal gestuurd wordt.