PM 14S1

Gestart door jabadee, januari 10, 2014, 20:17:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jabadee

Ik ben geïnteresseerd in deze versterker, maar bij de Hobo vestiging in mijn buurt hebben ze hem nog niet. Iemand deze versterker al gehoord en eventuele verschillen met de PM 15S2?

QuattroNL

Probeer sowieso eerst eens H&C hifi in Oostrum. Die hebben hele scherpe Marantz prijzen!
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

jabadee

Weet ik, maar is te ver weg om er te luisteren. Daarom mijn vraag of iemand de 14s1 al heeft beluisterd.

HAL9000

Jawel,  sound  is  op zich  prima, maar  combinatie  met  verschillende  speakers  krijg  je  verschillende  ''sounds''
en prettig ander minder.    De  versterker  is  een  goed ding.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jabadee

Hoe bedoel je? Kritisch met bepaalde speakers? Hoe met dynaudio?

Marantz 81

Citaat van: jabadee op januari 10, 2014, 23:27:24
Hoe bedoel je? Kritisch met bepaalde speakers? Hoe met dynaudio?

Dynaudio is neutraal  en lusten ook wel flink vermogen wat die pm14 kan leveren

Verder is je acoustiek ook bepalend

Crooijmaster

Ik heb de PM14S1 voor het eerst gehoord bij een luistersessie van Ken Ishiwatta en ik heb er inmiddels ook een gekocht.
Het is een prima apparaat dat hier een oude marantz receiver (sr-73) vervangt. Het is voor mijn speakers een echte op pepper. Deze versterker laat de speakers veel beter klinken dan de receiver.   

let op: deze versterker heeft een beperkt aantal ingangen, en "slechts" één aansluitgroep voor luidsprekers.
Bi-wiring met 4,5mm kwadraat kabels is op zijn zachtst gezegd lastig. Als ik het met dunnere kabel geprobeerd heb post ik het wel.
Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

jabadee

Hoe ervaar je de klank van de versterker en vooral het hoog ervan? Is die aan de tamme kant of juist niet? Hij volgt de 15-serie op, maar is er ook verschil hiermee? En kan deze versterker overweg met rock en metal?

renes59

Citaat van: jabadee op januari 11, 2014, 22:45:48
En kan deze versterker overweg met rock en metal?
Zijn er dan versterkers die dat niet kunnen? Een versterker versterkt, geloof niet dat deze onderscheidt maakt in genre muziek.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SB_Marantz

Citaat van: jabadee op januari 11, 2014, 22:45:48
Hoe ervaar je de klank van de versterker en vooral het hoog ervan? Is die aan de tamme kant of juist niet? Hij volgt de 15-serie op, maar is er ook verschil hiermee? En kan deze versterker overweg met rock en metal?


Om te beginnen worden de verzameling versterkte sinusjes van verschillende amplitude slechts door de versterker versterkt.
Pas in de luidspreker gaan we van muziek spreken.....

De rest mag je zelf invullen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op januari 12, 2014, 21:36:30

Om te beginnen worden de verzameling versterkte sinusjes van verschillende amplitude slechts door de versterker versterkt.
Pas in de luidspreker gaan we van muziek spreken.....

De rest mag je zelf invullen.
En die luidspreker is een zeer inefficient ding want die zet maar 0,5-1% van de aangeleverde spanning om in geluid en de rest in warmte.