Losse DAC toegevoegde waarde bij sr7008?

Gestart door jeffkef, januari 07, 2014, 13:32:28

Vorige topic - Volgende topic

jeffkef

Even een vraag (weet niet waar ik hem anders moet plaatsen)

Heeft een losse DAC (musical fidelity) een toegevoegde waarde tussen de media player en de Sr7008 in?
Om zò een nog mooier geluids beeld te krijgen?
Of zit er al een goede dac in de SR 7008

m.v.g jeffrey
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

QuattroNL

Er zijn altijd DAC's die beter zijn dan de interne.
Meestal zijn die wel aardig aan de prijs, al hangt het meeste van je oren en je smaak af.

Ik vermoed dat je weinig/geen verschil zal horen met een DAC van 100,-.
Of die MF beter is kan ik niet zeggen. Je eigen oren zijn de beste jury dus gewoon zelf luisteren. Lukt dat van tevoren luisteren niet dan moet de DAC zodanig goedkoop zijn dat je 'm ook weer makkelijk (zonder verlies) kan doorverkopen als ie toch niet bevalt.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

audiof. zonder budget

Citaat van: QuattroNL op januari 07, 2014, 19:58:20
Er zijn altijd DAC's die beter zijn dan de interne.
Meestal zijn die wel aardig aan de prijs, al hangt het meeste van je oren en je smaak af.

Ik vermoed dat je weinig/geen verschil zal horen met een DAC van 100,-.
Of die MF beter is kan ik niet zeggen. Je eigen oren zijn de beste jury dus gewoon zelf luisteren. Lukt dat van tevoren luisteren niet dan moet de DAC zodanig goedkoop zijn dat je 'm ook weer makkelijk (zonder verlies) kan doorverkopen als ie toch niet bevalt.

Ik sluit met helemaal bij het bovenstaande aan, maar met een kleine kanttekening; Soms kun je met een andere DAC net die specifieke sound die jouw persoonlijke voorkeur beter benaderd. Die specifieke DAC zal JIJ dus beter vinden klinken. Maar goed, je eigen oren zijn de beste referentie :yes:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df