SR 6008 of 7008

Gestart door jeffkef, januari 04, 2014, 14:13:29

Vorige topic - Volgende topic

jeffkef

Vandaag mijn SR 6007 versterker verkocht.
Om dat ik toch nog een wat zwaardere lees beter versterker toe wil.

Ik had het gevoel dat ik de versterker best wel moest laten werken met mijn speakers.

Nu zit ik te kijken naar de 6008 of 7008 Marantz , de 6008 heeft een mooie 185w per kanaal, ik neem aan dat dit gemeten is op 4ohm dus dit lijkt me wel een goede keuze..

Heeft iemand nog suggesties of goede info om zo mijn keuze makkelijker te maken.

groetjes
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Cornelis1921

@Jeff,
Als jij met de specs en de functionaliteiten van de SR6008 leven kan, zou ik niet verder zoeken.
Succes, en veel wijsheid, geluk en plezier.
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

hvanapeldoorn

@Jeffkef als je meer power wilt met je toch volgens mij een stapje hoger gaan Jeff.

Kijk maar eens goed naar de spec's bij 8 ohm levert zowel de SR6007 als de SR6008 zelf hoeveelheid power. Dus zal dat bij 4 ohm ook wel zelfde zijn (aanname, maar lijkt me wel logisch).

Wil je meer power dan zou ik naar de SR7008 of SR7007 bij deze laatste ga je er volgens mij alleen qua power op vooruit.

Hou er ook rekening mee dat de afgegeven vermorgens bij gebruikt van 2 kanalen zijn. De 180 W bij een kanaal.. En als je surround geluid gaat gebruiken met min 5 speakers je dus echt wel wat inlevert.

Want de SR6008 geeft je alleen wat geluidsspec's en beeld spec's extra.

Cornelis1921

redface violent1 Daar had ik even geen rekening meegehouden. Plausibel verhaal Hendrik! :yes: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jeffkef

Ik ben er over uit.
Ik ga voor de 7008. Zou het nog een goede optie zijn om tussen de media player
En versterker een losse dac te zetten ? (Musical fidelity) 

'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

hvanapeldoorn

Goede keuze Jeff ik heb er net ook eentje besteld.

Volgens mij zit er in de SR7008 al een redelijk goed DAC. Daarnaast kan hij ook zeer veel formaten aan.
Ik zou je ethernet gewoon direct op de SR7008 koppelen en vanuit daar je muziek afspelen.

Films etc kun je dan via media speler afspelen.

Zo ga ik het indergeval doen.

jeffkef

Dus het heeft geen toegevoegde waarde...

hvanapeldoorn

Niet na mijn Idee Jeff.  Het is voor het geld echt een hele complete HT receiver.  Ik wilde eerste een AV8003 kopen, omdat ik nog een aantal MA500's bezit.

Maar heb toch voor de SR7008 gekozen omdat je gewoon meer waar krijgt voor je geld. En eigenlijk de komende tijd weer klaar bent voor de toekomst. Tot dat ze weer meer nog meer speakers aankomen....maar wie dat ooit in de huiskamer gaat plaatsen geen idee... 5.1 kan...7.1 punt als je de ideale huiskamer hebt (en vrouw). 11.1 ik zou niet weten waar ik zoveel speaker neer zou moeten zetten. En tevens maak je volgens mij WOIII los bij je partner violent1 violent1

jeffkef

belangrijkst vind ik stereo , maar af en toe een film op 5.1 moet ook goed klinken vandaar deze keuze.
Zat eerst er aan te denken om mijn 6007 te houden en een losse (zwaardere) eindversterker te kopen.
Maar mij werd de sr 7008 echt aangeraden.

Ik hoop dan ook dat top is met stereo geluid(6007 was ook prima hoor met stereo)! want dat vind ik nog steeds het belangrijkst.

hvanapeldoorn

Ik doe een aanname, maar ik denk dat hij niet onder doet voor de SR6007.

Hij komt bij mij overmorgen binnen als goed is. Dan weet ik ook of de gok goed is.
En dan weet ik ook een goede beslissing genomen aangaande stereo en voor me B&W speakers.

Maar mijn ervaring met Marantz met het verleden zegt van wel. :wink: