Ervaringen streamen muziek naar Marantz

Gestart door thijs1975, januari 03, 2014, 16:36:10

Vorige topic - Volgende topic

thijs1975

Hallo

Nog steeds aan het kijken en vergelijken van verschillende AV receivers kom ik nu op de volgende vraag. Ik wil dadelijk muziek kunnen streamen van mijn tablet en/of harddisk naar de AV receiver ( via de 5.1 speakeropstelling dus) . Dit betekent oa dat:
- de AV receiver in staat moet zijn om via bluetooth met mijn tablet te communiceren
- dat ik met mijn Tablet mijn bestanden op de harddisk moet kunnen afspelen op de harddisk via mijn av receiver

Ik lees wel veel over DLNA, maar hoe makkelijk werkt dit streamen bij Marantz in de praktijk? Ik wil voorkomen dat ik iets koop waarmee het opzetten van een netwerk toch ietwat moeizaam gaat werken.

Iemand tips / ervaringen? Ik kon hierover geen artikel vinden op het forum.

groeten

RHK

pompom Mijn receiver SR6008 "hangt" in mn netwerk en ik stream bijv muziek via mn laptop naar de receiver. Dat  doe ik met het progje Nero Mediahome 4. Ook stream ik films naar de UD 7007 via dit progje. Beide functioneren prima.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

AndreC

Kijk in mijn voetnoot wat ik heb.
Alles gaat via de NAS, of ik de tablet of laptop voorhanden heb, alles zit in het netwerk.
Het is ook mogelijk om muziek wat bv op de telefoon of ipad af te spelen via airplay.
Maar de kwaliteit is daar wel iets minder van, dus dat doe ik dat ook niet.
Mijn kinderen doen dat wel eens, hun boeit dat allemaal niet, als er maar muziek uitkomt wat op de telefoon staat.  :-D

Muziek bedien ik via de apps op mijn telefoon of ipad.
Films speel ik zowel in de woonkamer als op de slaapkamer af met een Eminent.
Ook dit gaat allemaal via de NAS.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

thijs1975

Bedankt

Een externe drive in het netwerk plus een oplossing als bijvoorbeeld die van Sitecome ( bluetooth streamen) lijkt mij een hele mooie. Ik ga even verder met het ontwerp. Een goed werkend thuisnetwerk is al een langere wens van me.

groet

Thijs