OSD Menu komt niet op TV

Gestart door basp, december 31, 2013, 16:24:40

Vorige topic - Volgende topic

basp

Ik heb gisteren mijn nieuwe SR6008 uit de doos gehaald en proberen aan te sluiten via HDMI naar de TV en steeds geen beeld (OSD menu). Op 2 verschillende Philips TV's en 1 Samsung geprobeerd en nog steeds geen menu (alle TV's hebben ARC). Ook met drie verschillende HDMI kabels geen geluk (oude en nieuwe kabels) die het wel doen als ik het mediastation aansluit via deze kabels op de TV direct aansluit.
Alle mogelijkheden van de handleiding doorgenomen ....ik weet het nu niet meer....ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

BenK

Beste Basp,

1. Heb je op je tv de HDMI aansluiting geactiveerd waar jouw 6008 op zit?
2. Op de afstandbsbediening van je 6008 eerst de AVR knop indrukken en dan pas menu!

basp

dank je voor de snelle reactie.

Ja, ik heb HDMI-1 actief gemaakt als ik de SR6008 aanzet (hier zit ook de kabel in). Maar TV geeft aan "geen video formaat". Ook heb ik de TV eens terug gezet naar Fabrieksinstellingen...ook geen verandering.
Mijn gevoel zegt ook dat ik iets op de RC moet indrukken maar AVR zit daar niet op. De SR staat standaard op SAT als deze aangaat.
Als ik TV Audio selecteer op de SR reageert deze wel (door de TV van HDMI af te halen en op TV zender beeld te zetten) als ik de optical kabel heb aangesloten.
Ik heb verder niets aangesloten op de SR.

BenK

Selecteer de tuner eens via de ab, als het goed is zie je op de tv dan de zenderinformatie. HDMI kabel wel aansluiten.

Faxe

Op de voorkant van je reciever zit een "pure direct" toets. Schakel deze eens op "auto". In pure direct heb je waarschijnlijk geen OSD menu op de reciever en TV. In de gebruiksaanwijzing staat dit op bladzijde 13.

Vlearmoes

nee druk meerdere malen op AB osd  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

basp

Ik heb inderdaad een aantal keren geswitched tussen Direct, Auto en Pure direct....op alle variante geen menu.
Op de AB zit geen toets OSD. Wel 1 toets die heet Setup en 1 toets die heet Instaprevue. Geen response ook niet als ik switch naar Tuner of DVD etc.
Zou het terugzetten naar fabrieksinstellingen iets opleveren (ondanks dat deze helemaal nieuw is)? Maar hoe moet dat ?

Deze ochtend ook nog op een andere Panasonic en Samsung aangesloten met andere USB kabels. Ook geen succes.

Zou je mogen stellen dat deze Receiver defect is ?

RHK

8-) even voor de zekerheid, HDMI vanaf je receiver op monitor ARC aangesloten? Bij menu ingangselectie je instellingen gecheckt?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

basp

Inderdaad HDMI juist aangesloten.
Hoe kan ik in het menu ingangselectie instellingen checken/wijzigen, als ik geen beeld krijg ?

Gerard SR7007

Heb je op je tv de juiste HDMI uitgang gekozen?

Anders zou ik eens proberen alles van de stroom te halen en daarna opnieuw proberen.

Fabrieks Reset zou de laatste oplossing kunnen zijn.

Suc6

RHK

HMmmm ja, dat is inderdaad shit, je kan  het wel via je patrijspoortje zien, maar dan moet je er met je neus bovenop zitten. Stuur je wel een pm tje ik heb er ook een, misschien effe vergelijken?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

basp

Ik ga de Receiver omruilen.
- ook via netwerk connectie geen setup contact met apparaat
- via analoog/tulpje ook geen setup
- via het patrijs scherm geen setup menu

Dus rest mij niets anders dan .....defect melden en hoop snel weer een nieuwe/werkende te kunnen aansluiten.

Dank voor jullie hulp.

RHK

OK, had je hem wel in je netwerk?