Reviseren of niet?

Gestart door EasyMar, december 28, 2013, 23:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

EasyMar

Beste forumleden,

Recentelijk weer volledig aan de Marantz geraakt en ik moet zeggen.. wat heb ik dat warme geluid al die jaren gemist zeg!

Nu is mijn set bescheiden een 1090 en een 2100 tuner maar ik beleef er veel plezier aan. De versterker heb ik gereinigd, alles werkt naar behoren op de luide klik na bij het uitschakelen. Nu lees ik veel over recappen enzo , maar heb geen idee of dit voor mijn goed werkende versterkertje raadzaam is en nog lonend.

Ik zou best wel willen weten of het geluid er van opknapt en wat de kosten ongeveer zijn.

Iemand ervaringen met een 1090 voor en na revisie?

:yes: :-)

thanatos

Ja ervaring mee. Lees mijn topic over een 1090 die ik laatst onderhanden heb mogen nemen. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11599.0.html

Er zijn punten die echt aandacht behoeven na alle dienstjaren. Klankmatig verschil hangt een beetje af van de staat waarin jou versterker zich nu verkeerd. Maar er van opknappen zal allicht aan de orde zijn.


thesource

Zeker doen, ik heb bij HAL9000 mijn 1060 en 1030 laten opknappen. Voor een prima prijs heb je apparaat terug wat echt een geweldig geluid geeft.

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op december 29, 2013, 00:03:48
Ja ervaring mee. Lees mijn topic over een 1090 die ik laatst onderhanden heb mogen nemen. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11599.0.html

Er zijn punten die echt aandacht behoeven na alle dienstjaren. Klankmatig verschil hangt een beetje af van de staat waarin jou versterker zich nu verkeerd. Maar er van opknappen zal allicht aan de orde zijn.


Geheel mee eens.
Je kunt op voorhand nooit uitspraken doen zonder het ding getest te hebben.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

jrm

Altijd laten doen (een revisie) dit soort versterkers zijn een genot om naar te luisteren mits het je geluid is, maar dat schreef jezelf al  :-D

Dus laat een van de forumtechneuten bij je in de buurt er naar kijken, twee ervan ken ik en zijn goed en serieus bezig!

Cornelis1921

 stupid De derde en en de vierde ook. :-D :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

EasyMar

Bedankt allemaal voor jullie reacties, leuk om te lezen dat zovelen  ook deze kleine Marantz een "warm"hart toedragen.

Ik ben in ieder geval overtuigd. Inmiddels  ben ik al op weg geholpen door een forumlid en laat de 1090 volledig nazien, en recappen etc etc.

Ik ben ontzettend benieuwd wat we allemaal tegenkomen bij de 37 jaar oude 1090! en..... hoe hij gaat klinken.

Wordt vervolgd, eind van de week gaat de 1090 naar de chirurg.  pompom :mrgreen:



Cornelis1921

  HB Voor straks: toy toy toy, en voor later: veel plezier. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Citaat van: Cornelis1921 op december 29, 2013, 23:39:44
  HB Voor straks: toy toy toy, en voor later: veel plezier. :yes: byebye

stupid
Succes en we lezen graag het vervolg, liefst met plaatjes  :-D :yes:

thesource


EasyMar

Citaat van: thanatos op december 29, 2013, 00:03:48
Ja ervaring mee. Lees mijn topic over een 1090 die ik laatst onderhanden heb mogen nemen. http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11599.0.html

Er zijn punten die echt aandacht behoeven na alle dienstjaren. Klankmatig verschil hangt een beetje af van de staat waarin jou versterker zich nu verkeerd. Maar er van opknappen zal allicht aan de orde zijn.

John is de chirurg van mijn 1090. Ik hoop en geloof inmiddels echt dat de versterker er beter uit zal komen na de operatie  hello pompom hello HB

SB_Marantz

Hij heeft niet gezopen gisteren hoop ik? :schater:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Lol  :-D Niet meer dan de standaard bubbels  :-D

Ik quote mezelf nog even : Klankmatig verschil hangt een beetje af van de staat waarin jou versterker zich nu verkeerd. Maar er van opknappen zal allicht aan de orde zijn.

Maar zal je van alle in/outs op de hoogte brengen hoor  :wink:

EasyMar

Citaat van: SB_Marantz op januari 01, 2014, 16:43:47
Hij heeft niet gezopen gisteren hoop ik? :schater:

:-D Geen probleem, de chirurg heeft nog de tijd tot vrijdag om te ontnuchteren.. clown1 Gaat zeker lukken daar ben ik van overtuigd  pompom

bas focal marantz

Ook zeer belangrijk je verkleind de kans op plotseling uitval apparaat enorm .