Hoi allen,
Heeft er hier iemand ervaring met het volgende?
SA15-S1 leest heel dikwijls (ongeveer 1 op 3 keer) geen CD's, d.w.z. de uitlezing blijft staan op 'T.O.C. reading' (table of content reading). Eerst is het geluid dat daar bij gemaakt wordt normaal (je hoort de disc stilletjes draaien), maar na een paar seconden gaat het geluid plots over naar een soort 'spinning' (whieuuu..., whieuuu,...).
Slechts één remedie: 'open/close' en opnieuw CD erin. Meestal gaat het perfect vanaf de tweede poging.
Ook heel opvallend: het is alles of niets. Ik bedoel: als hij een CD éénmaal geaccepteerd heeft dan doet hij helemaal niets verkeerds. Nooit heeft deze speler tijdens het afspelen zelf een foutje gemaakt.
Er zit geen lijn in het soort CD's. Ik speel enkel heel normale CD's (geen eigen opnames of speciale dingen....). En het kan voorvallen met éénder welke CD uit mijn collectie.
Denk er aan om hem in een Marantz service center binnen te steken. Of het mocht zijn dat er hier iemand een DIY oplossing heeft. Ben zelf wel vrij handig, maar ga er niet aan beginnen als ik geen idee heb waar de fout kan zitten:
- laser vuil? (maar dan verwacht ik ook fouten tijdens het afspelen??)
- laserelement is er aan?
- een gekend mechanisch defektje (hele lade te vervangen??)
- ...
Alvast bedankt voor enig advies (al is het maar: 'ja, dat moet je aan een service center overlaten').