SR5023 vs PM7001/ST6001

Gestart door Ries, december 26, 2013, 16:26:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

#15
Ga je voor puur hifi stereo dan is de SR "not done" en kies je voor een PM700X en ST/CD600X.
Is bij jou video en audio 50/50 dan kan de SR "best of both worlds" zijn. Heb je audiofiele oortjes kan dit je wel teleurstellen. Mijn gloednieuwe AV7701/MM7055/UD5007 worden in de stand "pure" aan de wand gespeeld door de PM17 & CD17. Ik weet dat dit een zeer moeilijke keuze is, suc6 met je zoektocht..:wink:   

Ries

Dank voor de verdere reacties. Ik ben niet zo'n audiofiel dat ik er een apart kamertje voor inricht met een stoel en dan elke klankkleur ga uitmeten alsof ik een wijnkenner met een glas gegist druivensap ben. Ik wil inderdaad het beste van meerdere werelden: goeie cd/dvd kwaliteit, goeie phonokwaliteit, af en toe radiootje aan maar dat hoeft allemaal niet topnotch audiofiel verantwoord te zijn. Laat ik het zo zeggen: het is nauweljiks klassiek of avantgarde jazz wat ik luister en de films die ik kijk zijn erg veel stil (Tarkovsky, Tarr, Ki-Duk, Angelopoulos).

Hificorner moet de sr5023 nog uit het magazijn laten overkomen, dus volgende week zal ik hem ontvangen. Geen getreuzel verder, al had ik dat eventjes omdat ik het wel jammer vind dat er geen leuke draaiknopjes voor bass/treble/balans op zitten (zanikte het kind in me haha).

AkTeVox

#17
Citaat van: Ries op januari 03, 2014, 19:51:22
Dank voor de verdere reacties. Ik ben niet zo'n audiofiel dat ik er een apart kamertje voor inricht met een stoel en dan elke klankkleur ga uitmeten alsof ik een wijnkenner met een glas gegist druivensap ben. Ik wil inderdaad het beste van meerdere werelden: goeie cd/dvd kwaliteit, goeie phonokwaliteit, af en toe radiootje aan maar dat hoeft allemaal niet topnotch audiofiel verantwoord te zijn. Laat ik het zo zeggen: het is nauweljiks klassiek wat ik luister, en de films die ik kijk zijn erg veel stil (Tarkovsky, Tarr, Ki-Duk, Angelopoulos).



Dan zal de SR5023 je zeker niet teleurstellen! Mss ook even uitkijken naar een UD5007 dit om het plaatje compleet te maken.
Deze word  momenteel voor 395,00 aangeboden bij Redcoon.
http://www.redcoon.be/B390684-Marantz-UD5007-Zwart_Blu-Ray-spelers
Veel luisterplezier met de SR5023 !!!
Laat eens horen wat je er van vind.  :wink:

RoGEK

let wel even op...  de sr5023 is GEEN surround receiver maar een stereo receiver ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

AkTeVox

ftp://
Citaat van: RoGEK op januari 03, 2014, 23:27:36
let wel even op...  de sr5023 is GEEN surround receiver maar een stereo receiver ;)

Dan klinkt ie vast en zeker goed.  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: Ries op januari 03, 2014, 19:51:22
Dank voor de verdere reacties. Ik ben niet zo'n audiofiel dat ik er een apart kamertje voor inricht met een stoel en dan elke klankkleur ga uitmeten alsof ik een wijnkenner met een glas gegist druivensap ben. Ik wil inderdaad het beste van meerdere werelden: goeie cd/dvd kwaliteit, goeie phonokwaliteit, af en toe radiootje aan maar dat hoeft allemaal niet topnotch audiofiel verantwoord te zijn. Laat ik het zo zeggen: het is nauweljiks klassiek of avantgarde jazz wat ik luister en de films die ik kijk zijn erg veel stil (Tarkovsky, Tarr, Ki-Duk, Angelopoulos).

Hificorner moet de sr5023 nog uit het magazijn laten overkomen, dus volgende week zal ik hem ontvangen. Geen getreuzel verder, al had ik dat eventjes omdat ik het wel jammer vind dat er geen leuke draaiknopjes voor bass/treble/balans op zitten (zanikte het kind in me haha).
Dan ben jij misschien geen audiofiel Ries, een cinefiel ben jij zeker, gezien het lijstje van regisseurs wat  jij opnoemde: klasse!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Eip

Citaat van: Ries op januari 03, 2014, 19:51:22

Hificorner moet de sr5023 nog uit het magazijn laten overkomen, dus volgende week zal ik hem ontvangen. Geen getreuzel verder, al had ik dat eventjes omdat ik het wel jammer vind dat er geen leuke draaiknopjes voor bass/treble/balans op zitten (zanikte het kind in me haha).

Dat kan je allemaal regelen via de afstandsbediening, alleen een balans regeling zit er niet op. Welke kleur is het geworden, alvast veel plezier met je nieuwe SR5023 gewenst.  :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

SB_Marantz

#22
Citaat van: schieper op januari 03, 2014, 12:04:06
ik las dat je plaatjes draaide. zelf heb ik een pm7001 ki en die heeft een uitstekende phone ingang. Ik heb onlangs de SR7007(?) gehoord. een hele mooie versterker maar toch net iets minder stereo geluid en de phone ingang daarvan was echt slecht. Dus as je stereo luisterd en plaatjes draait zou ik voor de 7001 gaan. ik geloof dat er onder recensies een kort verslag staat van mijn luister sessie.


Phone's of phono?

Ik denk dat je laatst genoemde bedoeld?
Een phono ampje versterkt volgens de RIAA curve dus een soort van equalizer versterking simpel gezegd.
De std imp. is 47 K
Als daar aan voldaan is zie ik het ''probleem'' niet.

http://www.gspaudio.co.uk/images/eq/demo-curve.jpg


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zjiko

Ik weet niet of helpt om nu een keuze te maken, maar ik heb vandaag Wharfedale Diamond 10.2 speakerset verbonden aan Marantz SR 5023 en ik gebruik mijn pc als via 3.5 mm jack. Ik ben aardig tervreden met het geluid. Bass is er weinig. Maar die diamonds zijn ook tweeweg speakers. Voor de rest heb ik de speakers niet kunnen betrappen op rare dingen.

Eip

Citaat van: Zjiko op januari 05, 2014, 01:35:13
Ik weet niet of helpt om nu een keuze te maken, maar ik heb vandaag Wharfedale Diamond 10.2 speakerset verbonden aan Marantz SR 5023 en ik gebruik mijn pc als via 3.5 mm jack. Ik ben aardig tervreden met het geluid. Bass is er weinig. Maar die diamonds zijn ook tweeweg speakers. Voor de rest heb ik de speakers niet kunnen betrappen op rare dingen.

Je hebt de computer rechtstreeks aangesloten op de SR5023, als ik het goed begrijp. Er gaat een kabel vanaf je computer naar de versterker, en sluit je die aan op de hoofdtelefoon uitgang, of aan de acterkant van de versterker, op b.v. AUX uitgang. En zo kan je ,je muziek vanaf de computer rechtstreeks op de stereo afspelen, en heb je gen aparte cdspeler nodig als ik het goed begrijp, als het anders is dan hoor ik het graag.   :yes:
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

AkTeVox

Citaat van: Zjiko op januari 05, 2014, 01:35:13
Ik weet niet of helpt om nu een keuze te maken, maar ik heb vandaag Wharfedale Diamond 10.2 speakerset verbonden aan Marantz SR 5023 en ik gebruik mijn pc als via 3.5 mm jack. Ik ben aardig tervreden met het geluid. Bass is er weinig. Maar die diamonds zijn ook tweeweg speakers. Voor de rest heb ik de speakers niet kunnen betrappen op rare dingen.

USB DACje aanhangen dan klinkt het nog eens zo fijn. ;-)


Heb deze Pro-ject  DAC box S USB en ben er heeeel tevreden mee.  :wink:



Peter Kudelstaart

#26
Ik heb het kleinere broertje van de Project USB DAC box tussen mijn computer en mijn PM 7003 zitten. Is inderdaad een groot verschil met de geluidskaart van een modale computer.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

AkTeVox

Citaat van: Peter Kudelstaart op januari 05, 2014, 13:44:04
Ik heb het kleinere broertje van de usb dac tussen mijn computer en de versterker zitten. Is inderdaad een groot verschil met de geluidskaart van een modale computer.

Klopt 100%! jammerlijk word er bij de onboard geluidskaarten heel weinig aandacht besteed.

Ries

Gistermiddag de boel aangesloten (zilvergoud) en dat klinkt fabuleus! Maar ja, nou wil ik nieuwe speakerkabels, m'n vintage Sony tt (wel met Grado Black) past er opeens niet meer bij qua geluid en wil ik nu vervangen (zucht)...een mens wordt hebberig van dit soort upgrades :D DV7001 staat er niet zo fantastisch bij (vierkanter, iets matter zilver) maar qua geluid is er in combinatie helemaal niks mis mee! Blij met deze aanschaf, en dank allen voor de hulp!

AkTeVox

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Geniet er van !!!!!   hello hello hello hello