Marantz SR14 vs AV7701-MM7055

Gestart door AkTeVox, december 20, 2013, 08:15:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Ik speel al enige tijdje met de gedachte mijn SR14 te vervangen door een recenter model.
Aangezien Marantz geen HT receivers meer aanbied in het premium segment is de combo AV7701-MM7055 op één na het beste wat ze in huis hebben. Dat de nieuwe combo op gebied van beeld beter zal presteren dan de machtige SR14 staat buiten kijf. Nu komt het, zal de AV & MM combo het geluid op het zelfde niveau kunnen weergeven zowel in stereo & 5.1 als de SR14. Let wel hier bedoel ik niet het vermogen want beiden hebben 5x 140W @ RMS 8 Ohm aan boord.

Iemand ervaring met deze apparaten?

bas focal marantz

Citaat van: AkTeVox op december 20, 2013, 08:15:27
5x 140W @ RMS 8 Ohm aan boord.


Sorry als ik bijdehand ben maar moet het toch even kwijt , met surround recievers/eindversterkers wordt bijna altijd het vermogen aan gegeven als 2 kanalen spelen , de andere doen op dat moment niets .
Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS) 140 W / 170 W (6) op marantz site .
Is geen 5x140  , men bedoelt dat elke kanaal 140 W kan leveren (maar niet tegelijk)

Nu worden gelukkig 3 kanalen voor surround ingezet en zullen die kanalen nooit tot het uiterste hoeven gaan .



On topic , ik denk dat met name de voorversterker meer nuttige opties/mogenlijkheden  heeft , betere dac's en HDMI .
Mischien ook zelf beter is gebouwd .

AkTeVox

Citaat van: bas focal marantz op december 20, 2013, 21:14:59
Sorry als ik bijdehand ben maar moet het toch even kwijt , met surround recievers/eindversterkers wordt bijna altijd het vermogen aan gegeven als 2 kanalen spelen , de andere doen op dat moment niets .
Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS) 140 W / 170 W (6) op marantz site .
Is geen 5x140  , men bedoelt dat elke kanaal 140 W kan leveren (maar niet tegelijk)


Nu worden gelukkig 3 kanalen voor surround ingezet en zullen die kanalen nooit tot het uiterste hoeven gaan .



On topic , ik denk dat met name de voorversterker meer nuttige opties/mogenlijkheden  heeft , betere dac's en HDMI .
Mischien ook zelf beter is gebouwd .


Dit geld dan ook voor mijn huidige SR14.  :wink:

AkTeVox

#3
Vandaag de eigenaar geworden van de AV7701 & MM7055 combo.
Deze set zet een geweldige HT ervaring neer maar in stereo is het een stuk minder.
Blijkbaar zit de AV processor nog steeds te rommelen met het signaal zelfs in pure direct.
Ik heb dit opgelost door de PM17MKII als pré te gebruiken in combi met de MM7055 en dit geeft een zeer goed resultaat.






capri9000

Een erugggg mooi verjaardag's kadootje me dunkt.Veel plezier met de set  hello

AkTeVox

#8
Citaat van: capri9000 op december 23, 2013, 23:10:19
Een erugggg mooi verjaardag's kadootje me dunkt.Veel plezier met de set  hello

Bedankt. Een mens mag zich op zijn 50ste een extraatje gunnen hé.  :-D :-D :-D :-D

QuattroNL

Hele mooie combi!  :kwijl:
En ook leuk dat de 'good old' PM17 het geheel (in stereo) nog een flinke hand kan helpen  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Joris1988


AkTeVox

#11
Kijk dit is nou eens leuk speelgoed. De AV7701 bedienen en instellen via de PC.  :wink:






pietjepc

Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!!
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

AkTeVox