Vandaag tot de vaststelling gekomen dat mijn Marantz PM16 vrij snel in protectie gaat.
Ik wou mijn nieuwe B&W 683 set eens aan de PM16 hangen om te horen of er een verschil is met de Marantz SR14.
Bron voor de test was de cd van Tony Joe White - Closer to the truth op de CD17 player. Zo alles mooi aangesloten dus de test kon beginnen. Volumeknop van de PM16 op 12u en na amper 3min en een paar diepe bassen verder greep de protectie in. Kon het amper geloven maar een paar min later opnieuw.
Versterker even uitgezet en alle verbindingen nog eens nagelopen maar alles zat goed. Test opnieuw gedaan en ja hoor terug idem. Dit vond ik heel vreemd aangezien ik dit nog nooit heb voorgehad met mijn Quadral Wotan set. Nu zit ik er over na te denken heeft de PM16 een probleem met het aansturen van de 8 Ohm B&W's tegenover de Quadral's die 4 Ohm zijn.
Om zeker te zijn dat de PM16 hier een probleem heeft gebruikte ik de veel zwakkere PM17 mkII als vervanger. Goed zelfde cd player en idem cd en genieten maar. He hier gaat de zwakkere PM17 mkII een heel stuk harder dan zijn grote broeder zonder in protection te gaan..
Marantz PM16 2 x90W -> 8 Ohm
Marantz PM17 mkII 2 x60W -> 8 Ohm
B&W 683 8 Ohm 90db
Wat kan hier aan de hand zijn?
Grts,
Frank