PM8005 versus PM7004

Gestart door CBdicX, december 11, 2013, 20:27:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Ik heb een zwarte en zilverkleurige!! Weliswaar allebei Denon maar ze klinken toch echt hetzelfde pompom
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

Cornelis1921

Citaat van: mountainbiker op januari 06, 2014, 20:04:44
Ik heb een zwarte en zilverkleurige!! Weliswaar allebei Denon maar ze klinken toch echt hetzelfde pompom
Dan ben jij hoogstwaarschijnlijk kleurendoof Michiel... ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Volgens mij klinkt een zwarte "warmer" dan een zilveren.
Kolenkachels werden niet voor niets alleen in het zwart verkocht.......  :-D

Niber

Citaat van: Crooijmaster op januari 06, 2014, 18:34:57
Zwart mag dan ethisch:-o  zijn, het is ook een hele fijne kleur in een luisterruimte (met gedimd of weinig licht).
Zwart is niet schreeuwerig en het leidt daarom de aandacht niet af van de muziek.


In mijn witte a/v-meubel zou zwart juist meer opvallen dan zilver.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

CBdicX

Waar ik altijd kriegel van word met zwart is die altijd zichtbare grijze stoflaag bovenop en de knoppen, zeker na verloop van tijd. Helemaal die hoogglans plastic toestanden waar de hele wereld schijnbaar gek op is, dat is helemaal een ware stof ramp, en zo statisch als de ziekte, vandaar mijn voorkeur voor zilver.

Zjiko

Het zal aan mij liggen maar heeft pm 7004 niet precies dezelfde specificaties als SR5023? Waarom zou je dan 200 euro meer voor pm7004 willen betalen?

CBdicX

#21
7004 is een tri-tone, de 5023 is "gewoon" hoog en laag, dat is mij een meer prijs waard.......

en de 7004 heeft:

HDAM SA3
CD-Direct buffer
Power-Amp Direct
Pre-Out
speaker A + B
Signaal ruis: 106 dB

en nog een lijst aan andere "betere" componenten tov de 5023, maar of dat hoorbaar is staat open voor discussie.

Wat ik gebruik en niet op de 5023 zit is: speaker A + B, de pre-out  en de CD-Direct aansluiting met buffer.

Dus nee, de specs zijn niet het zelfde en mij +200 waard........

SB_Marantz

Heb nog een semi defecte 1060 staan: mag je zo mee nemen voor 200,-  clown1
Ook tri-tone.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op januari 09, 2014, 09:02:29
Heb nog een semi defecte 1060 staan: mag je zo mee nemen voor 200,-  clown1
Ook tri-tone.

Is semi defect net zoiets als, ik ben een "beetje" zwanger..........  :-D

AirTimeDMC-12

Ik lees dat de PM8005 nu wel bi-wiring aankan, maar nog steeds dezelfde speaker A/B switch. Ik snap dus het verschil met de PM7004 niet.

Weet iemand dit wel?

CBdicX

#25
Citaat van: AirTimeDMC-12 op januari 09, 2014, 09:44:35
Ik lees dat de PM8005 nu wel bi-wiring aankan, maar nog steeds dezelfde speaker A/B switch. Ik snap dus het verschil met de PM7004 niet.

Weet iemand dit wel?

Is ook geen verschil !
Via speaker A-B kan je altijd Bi-wire doen (maar voor Bi-wire heb je niet persè A-B voor nodig), maar je kunt het net zo goed Bi-amp noemen ondanks dat het maar om 1 versterker gaat. Of je nu 2 stereo versterker gebruikt die beide full range uitsturen naar de Bi speakers of 1 stereo versterker die ook full range uitstuurt maar dan via A-B maakt qua geluid geen donder uit. En een 80 watt versterker is krachtig genoeg om dit truckje via A-B te doen, heb je echt geen 2 versterkers voor nodig......

Ik doe de aansturing nu ook via A-B (A doet hoog, B doet laag)naar mijn Bi aansluiting op de KEF maar om nu te zeggen, gut gut wat een verschil, nee. Ik doe het omdat het kan en daar heb ik vrede mee. Verwacht geen schokkende veranderingen. Sluit anders 1 kant normaal aan en 1 kant Bi, en dan eens luisteren of je werkelijk verschil hoort. Zo niet dan kan je het toch gewoon doen, kwaad kan het niet.
Ik dacht iets beter hoog te horen maar dat kan ook tussen de oren zitten ipv er in  :wink: