Netwerk

Gestart door FGroen, december 10, 2013, 09:30:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FGroen

Beste Forum,

Ik ben bezig met het kopen van een SR 5800 en de 5700 blu-ry spelervan Marantz. Op beide aparaten zit een eternet ingang. Mijn vraag: Moet ik alle twee de ingangen gebruiken of kan ik volstaan met de SR 5800 aansluiting.Ik wil draden onder de vloer doortrekken voor deze aansluiting omdat dit sneller is dan wifi. Kan iemand mij uitleg geven?

Bvd. Frank

Hielke

Als je een switch gebruikt is een kabel naar de router voldoende, de beide apparaten kan je dan aansluiten op de switch


Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

QuattroNL

Groen: je bedoelt waarschijnlijk de SR5008 en UD5007?

Als je de netwerkfaciliteiten van beide apparaten wilt gebruiken dan moet je ze idd op je netwerk aansluiten.
Zo niet, dan niet.
Lekker simpel toch? :)
Kortom: wat wil je ermee gaan doen?

Als je maar 1 draad kan/wil trekken dan kan je ook een switch achter je apparatuur leggen welke het netwerksignaal splitst.
Maar dat kan later ook nog. Qua snelheid maakt het niks uit.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

100%Marantz

Beide toestellen aansluiten is een beetje dubbel gebruik, nee? Wat heb je meer door de UD 5007 aan te sluiten?

Een ethernetkabel is inderdaad sneller, maar heeft geen enkele invloed aangezien je WIFI reeds sneller is dan je internetverbinding die je binnen krijgt. En dit is al vele male sneller dan wat je nodig hebt op deze toestellen.
Als je nu geen WIFI wenst is het altijd een goede oplossing om met ethernet te werken.
marantz, what else?

Faxe

De UD 5007 is waarschijnlijk een prima streamer voor films. Dat is voor mij de reden om zowel mijn reciever (SR 7005) en blu ray speler (UD 5005) aan te sluiten op mijn netwerk. Gebruik zelf een switch voor de TV, blu ray speler, TV en bluesound node.

QuattroNL

Als je een stabiele verbinding belangrijk vindt dan is bedraad dè manier.
Qua videostreaming was wifi voor mij niet toereikend.
En zelfs bij audio (flac) was er heel af en toe nog wel eens een bufferingsissue, dus een hikje.

Als bedraad kan dan zeker doen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WilliamB

Citaat van: QuattroNL op december 10, 2013, 11:05:28
Groen: je bedoelt waarschijnlijk de SR5008 en UD5007?

Als je de netwerkfaciliteiten van beide apparaten wilt gebruiken dan moet je ze idd op je netwerk aansluiten.
Zo niet, dan niet.
Lekker simpel toch? :)
Kortom: wat wil je ermee gaan doen?

Als je maar 1 draad kan/wil trekken dan kan je ook een switch achter je apparatuur leggen welke het netwerksignaal splitst.
Maar dat kan later ook nog. Qua snelheid maakt het niks uit.
Firmware update !!!
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op december 10, 2013, 13:55:34
Firmware update !!!
Als dat alles is...
Leg dan voor die ene keer in het jaar even een losse kabel over de vloer naar je meterkast (of waar je modem ook staat).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

FGroen

Beste Mensen,
Bedankt voor jullie inbreng. Ik weet wat me te doen staat!

100%Marantz

marantz, what else?