Ruis over luidsprekers

Gestart door Harrynak, december 09, 2013, 09:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Harrynak

Hallo,

Ik heb last van ruis over de luidsprekers op mijn SR7007. Dit is ongeacht welke bron ik selecteer.
Bij een stille scene in een film of serie, of bij zachte muziek is het zelfs hoorbaar op 3,5 meter afstand en voor mij hinderlijk aanwezig.
Deze ruis blijft op een permanent niveau. Dus als het volume hoger wordt gezet wordt de ruis niet sterker.

Zoals gezegd is het bij elke bron aanwezig. Als ik de bron "Netwerk" selecteer hoor je de versterker schakelen. Op dat moment is het stil, maar als de bron eenmaal ingeschakels is begint de ruis weer over de speakers.
Totdat ik via bijvoorbeeld Spotify een nummer selecteer en dit hard genoeg aanzet zodat de ruis wordt overstemd.

Herkent iemand dit probleem?
Ik weet dat er standaard altijd een ruisje over de speakers te horen is, maar deze is hinderlijk aanwezig.
Horen mede-eigenaren van een SR7007 of vergelijkbaar toestel deze ruis ook op 3,5m afstand?
Iemand nog tips/hints om het probleem verder te troubleshooten?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

pietjepc

Wellicht de kabels even loshalen en opnieuw weer aansluiten??
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SB_Marantz

Ook op source direct hoorbaar?

Lijkt mij een DSP probleem............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Harrynak

Citaat van: pietjepc op december 09, 2013, 10:03:37
Wellicht de kabels even loshalen en opnieuw weer aansluiten??
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb alle kabels losgehaald, behalve spanning en 2 frontspeakers. Helaas is ook dan de ruis aanwezig.

audiof. zonder budget

Tsja, kan zo'n beetje van alles zijn. Heb niet echt een gevoel voor hoe hoog (of hard) het achtergrond nivo van de ruis is. Aan de hand van je beschrijving lijkt het een interne aangelegenheid.

Simpel testje; draai je stekker eens om (dus halve slag draaien).

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

Citaat van: audiof. zonder budget op december 09, 2013, 10:15:21

Simpel testje; draai je stekker eens om (dus halve slag draaien).

Een beetje lekstroom heeft geen invloed hierop.
Als er al lekstroom te meten zou zijn, wat meestal niet het geval is.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Harrynak

Citaat van: SB_Marantz op december 09, 2013, 10:14:54
Ook op source direct hoorbaar?

Lijkt mij een DSP probleem............

Dat moet ik nog proberen. Schakel je dan bepaalde dingen uit of zo om je probleem ergens naar te herleiden?

Ik heb een sterke verdenking dat het de DSP is. Ik heb ook 1x gehoord bij het harder zetten van de volume dat elke stap gepaard ging met een tik over de luidsprekers. Dit is verder niet meer voorgekomen.
Dat heb ik bij een Harman Kardon ook ooit gehad en die moest ervoor terug.

Stadium III

Fronts biamping aangesloten ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


Stadium III

Ok daar had ik wel een probleem mee
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Harrynak

Maar jullie horen helemaal geen ruis als je bijvoorbeeld de tuner inschakelt en het volume helemaal terugdraait?

audiof. zonder budget

Citaat van: Harrynak op december 09, 2013, 14:03:03
Maar jullie horen helemaal geen ruis als je bijvoorbeeld de tuner inschakelt en het volume helemaal terugdraait?

Nope, geen last mee... :no: :no:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mc_alistair

#13
Ik heb het ook op m'n suround spekers. Op m'n fronts ook iets maar daar zit ik ver genoeg vanaf om het niet te horen. Surounds staan dichterbij helaas (kan niet anders). Heb de db iets terug gezet op de surounds is nu niet meer storend, maar wel balen.

Ps bij mij is de hoeveelheid ruis wel gekoppeld aan het volume (meer vol. is meer ruis)
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Harrynak

Nog e.e.a geprobeerd.

- Stekker omgedraaid -> probleem blijft
- Overgeschakeld op Pure Direct -> probleem blijft
- Reset van microprocessor op advies van Marantz -> probleem blijft

Ik heb wel het gevoel dat het iets minder is als op het begin, maar het probleem is en blijft er en het is hinderlijk.
Retour dus naar Correct in Rotterdam.
Bedankt voor jullie reacties en tips.