Hoi,
Ik speel nu al 4 jaar met redelijke tevredenheid met een sr 6001 in stereo icm energy cf-30 luidsprekers. Ik was altijd in de veronderstelling dat enige gebreken in mijn geluid primair aan mijn luidsprekers zouden liggen en dat een upgrade van hiervan de eerste prioriteit zou zijn.
Mijn probleem is dat ik op lagere volumes weinig verschillen meer hoor in de verschillende instrumenten en het allemaal bij elkaar komt. Iets waar ik geen last van heb als de volumeknop wat verder open gaat. Helaas heb ik ook rekening te houden met mijn vriendin, die niet erg gesteld is op hoge volumes
.
Dus ik ben afgelopen week eens bij iEar in Tilburg wezen luisteren en heb de winkel mijn probleem voorgeschoteld.
De verkoper herkende mijn probleem onmiddellijk en liet me een Marantz PM 6005 horen. Deze had exact hetzelfde probleem. Hij zei dat dit een bekende eigenschap van de non-premium lijn van stereoversterkers en oudere surroundversterkers van Marantz is. Bij de Rotel, Cambridge, NAIM, Denon en NAD die stonden opgesteld hoorde ik inderdaad ook op lagere volumes een mooiere spreiding van de instrumenten en meer detail.
Wie is er ook bekend met deze eigenschappen van Marantz?
Stelt me wel weer voor een dilemma, ik had mijn zinnen gezet op nieuwe speakers:-).
Heb ook geweldige Focals gehoord en wat dat betreft ben ik al om maar eigenlijk om hier alles uit te halen moet ik dus ook aan een versterkerupgrade gaan denken. Wou tzt sowieso naar stereoversterker maar hoopte nog een aantal jaartjes met mijn sr6001 te doen.
Alvast bedankt voor jullie input!