aansluiten na 7004 met ethernetkabel

Gestart door honda, december 01, 2013, 11:43:45

Vorige topic - Volgende topic

honda

hallo forumleden,ik heb een review gelezen (hifi.nl) waarin wordt gesteld dat de na 7004 met de ethernetkabel op een pc EN/OF op een router aan gesloten kan worden.de manual rept echter  alleen over OP de router aansluiten via de kabel.
maar als ik de laptop aansluit via de ethernetkabel op de na7004 komt het signaal van het internet toch ook binnen bij de na via de laptop (en het internetsignaal via wifi op de laptop)dan hoef je toch niet die kabel naar de router te maken?

JohnWx

Citaat van: honda op december 01, 2013, 11:43:45
hallo forumleden,ik heb een review gelezen (hifi.nl) waarin wordt gesteld dat de na 7004 met de ethernetkabel op een pc EN/OF op een router aan gesloten kan worden.de manual rept echter  alleen over OP de router aansluiten via de kabel.
maar als ik de laptop aansluit via de ethernetkabel op de na7004 komt het signaal van het internet toch ook binnen bij de na via de laptop (en het internetsignaal via wifi op de laptop)dan hoef je toch niet die kabel naar de router te maken?

Nee je laptop is geen hub of router

Je kan je laptop via omwegen als "harde schijf" laten fungeren maar dan sla je het doel voorbij er staat ook niet voor niets achter op network
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Je kan wel heel simpel via de USB een verbinding maken met je PC laptop maar is een beetje onzinnig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

honda

oke ,dank voor de reacties,duidelijk,jullie hebben waarschijnlijk ook een hd direct op de router staan of sluiten jullie die op de usb poort aan de voorzijde aan.
mijn router staat .nl op de 2e etage en om nou elke keer daarheen te moeten om de hd aan en uit te zetten ,of heeft iemand daar een oplossing voor?

QuattroNL

Mijn HD's zitten in een speciaal kastje welke op het netwerk aangesloten is.
Noemt men ook wel een NAS  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Faxe

Zou je de PC ook rechtstreeks met een crossover kabel kunnen aansluiten op de NA 7004?

pameijer

Citaat van: Faxe op december 02, 2013, 11:48:47
Zou je de PC ook rechtstreeks met een crossover kabel kunnen aansluiten op de NA 7004?
De kabel zal wel passen, maar verder zal er weinig gebeuren. Als je het zo wilt doen moet je de NA7004 met USB op je PC aansluiten.

De NA7004 snapt alleen DLNA, en kan dus van je PC geen mappen lezen mbv bijvoorbeeld CIFS/SMB of NFS.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Je kunt op je PC volgens mij vrij eenvoudig een DLNA server opstarten. Met Media Monkey is dit volgens mij mogelijk.

pameijer

Citaat van: Faxe op december 02, 2013, 13:10:24
Je kunt op je PC volgens mij vrij eenvoudig een DLNA server opstarten. Met Media Monkey is dit volgens mij mogelijk.
Met WMP ook, maar als je dat doet zou ik het gewoon via de router laten lopen, kunnen je apparaten ook gewoon DHCP ingesteld krijgen. Met een directe verbinding moet je een vast IP geven volgens mij.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Faxe

Ik schat zo in dat Honda geen kabel wil trekken vanaf zijn modem/router naar de netwerkspeler en daarom een oplossing zoekt om de speler rechtstreeks via een ethernetkabel aan te sluiten.

honda

hierbij wil ik even reageren op jullie reacties o.a. inderdaad ziet mijn na 7004 wel de mappen met muziek op mijn laptop maar speelt ze niet af,ik begrijp uit de reacties dat ik daarvoor twonkey moet gaan instaleren.
en ja ik hoopte op een mogelijkheid om de na 7004 op een andere wijze in het netwerk te krijgen als via het leggen van een kabel,is inmiddels gebeurd maar was een hele klus.
en sorry als ik in jullie ogen domme vragen stel,ik heb totaal geen interesse in computers en snap er derhalve de ballen van maar de na 7004 dwingt mij om mezelf erin te verdiepen omdat hier de hobby muziek en computer bij elkaar komen.
daarom b.v.d. voor de reacties vaak zetten die mij op een spoor om het te (gaan) snappen.
mijn zoon heeft een harde schijf met muziek erop,die heb ik aangesloten op de usb voor maar de marantz doet daar niks mee, ik had begrepen dat het wel kon maar waar moet ik dan opletten?

gr honda