De set van mikekiwi -> SR12S1 in da house

Gestart door mikekiwi, november 28, 2013, 17:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mikekiwi

Na een eerste voorzichtige vraag op dit forum nu dan tijd om hier een wat serieuzere entree te maken:

Hoi, Michael hier...van 1972, uit Alphen a/d Rijn, getrouwd en met 1 dochter van 7 jaar oud...

En dan nu ter zake!  :-o

Onze hobbykamer was tot voor kort en in gebruik als muziekrepetitieruimte, boekenopslag én als thuisfotostudio. Voor die laatste bestemming was de ruimte eigenlijk én minder geschikt én werd er te weinig voor gebruikt om hem zo te laten.

Vandaar dat ik in overleg met vrouwlief deze ruimte heb omgebouwd tot een multifunctionele hobbyruimte. Geen high-end en dus vol met compromissen omdat ik soms toch ook nog wel een fotootje wil maken van dochterlief, onze boeken er staan en er ook nog wat gerepeteerd moet worden (klarinet + keyboard, neem niet heel veel ruimte in).

Budget was niet groot (= zo goeiekoop mogelijken heb zo veel mogelijk gebruik gemaakt van 2de hands materiaal en wat items die ik hier nog had rondslingeren in diverse ruimtes.

Eerst wat plaatjes, met als eerste een plattegrond met de maten en situatie in opgeruimde staat en hoe het er bijstond tot voor kort.









Zo was het dus en na het plaatsen van een extra geluidsisolerende wand was de status tot vorige week zoals jullie hieronder kunnen zien:





Apparatuurlijst tot een week geleden:

Receiver: Marantz SR-5004
Mediaplayer: Mede8er 400X2
BluRay: Philips BDP-3380
Cd-speler: Sony CDP-597

Luidsprekers voor: Mission M31i
Center: Mission M3C2i
Luidsprekers achter: Mission M30i
Subwoofer: Tannoy Msub 10
Projector: Optoma ThemeScene HD70i
Scherm: spanscherm 180*100 cm

Inmiddels heb ik deze week een redelijke update gedaan, maar daarover later meer...  clown1

Stadium III

Welkom op het Marantzforum !!

Leuke set en zeker niet verkeerd bezig om mee te beginnen ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob46

Pfffff een heuse bioscoop! Mooie set! Welkom hier!

WilliamB

Mooi voor elkaar zeg.
Een echte bios ruimte notworthy welk merk scherm heb je ?

Veel luister en kijkplezier.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Ziet er mooi en strak uit. Ik heb helaas geen dedicated man-cave (lees: luister-/kijkruimte)

Dus geniet ervan.

Gr. Roy
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jowa

Mooie set zo. Erg gaaf dat je een dedicated ruimte hebt.

Altijd weer leuk als iemand Mission luidsprekers heeft.
In het verleden de 761's en de 751's gehad. Erg mooie speakers voor het geld.
De 761's worden nog steeds naar volle tevredenheid door m'n ouders gebruikt.

Cornelis1921

 stupid Michael, welkom hier! Die spullekes van jouw zijn beslist niet verkeerd, en de ruimte ook niet. hello
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mikekiwi

#7
Dank allen voor de reacties!

De updates van de laatste week:

- Sony CD-speler vervangen door een Marantz CD50

- Marantz SR5004 vervangen door een Marantz SR12S1

Vooral die laatste stap mag onlogisch lijken omdat ik van een redelijk recente receiver met HD-audio en HDMI overstap naar een >10 jaar oud apparaat, maar dat is een bewuste keuze.
Ik wilde een stap hoger qua stereo met een beperkt budget. Heb eerst een NAD C320BEE aan de SR5004 gehangen, maar vond dat toch te veel gedoe. En toen kwam ik de SR12 tegen voor een redelijke prijs.

En dus heb ik nu pijn in mijn rug van het naar boven sjouwen...MAAR WAT BEN IK ER BLIJ MEE!!1!!!11

Gisteren de SR12 aangesloten en op werking getest etc., vandaag even een serieus muziekje opgezet en er even voor gaan zitten (Gregory Porter - Liquid Spirit). Man, wat is dit fijn...

Als luidsprekers heb ik nu een geleend setje zelfbouwluidsprekers staan (Paper Hatt van Tony Gee/HumbleHomemadehifi ), ben van plan deze luidsprekers ook zelf te gaan bouwen. Er komt dan ook waarschijnlijk een passende centerspeaker bij.

Kortom: genoeg beweging de afgelopen dagen, de komende maanden volgt nog meer qua luidsprekers...

Voor op de wat langere termijn heb ik nog een upgrade van mediaspeler+bluray-speler voor ogen. Ik denk aan een Dune BD Prime. Daarmee kan ik alsnog de moderne geluidsformaten via de 7.1 in-/uitgang op de SR12 krijgen...

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: John Wx op november 30, 2013, 12:44:58
Die SR12  notworthy
Idd., daar heb ik mij heel wat keren aan staan vergapen. Buiten dat het betreft techniek/specs een dijk van een versterker is, vind ik deze nog steeds prachtig betreft het design :kwijl:.

MauZ

Welkom, welkom dorpsgenoot... :-D

Bouwjaar 1972 zeg je hè..? Hahaaa ik ook... :wink:

Mooie set up heb je daar... Top man :D
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Cornelis1921

Citaat van: MauZ op november 30, 2013, 15:26:55
Welkom, welkom dorpsgenoot... :-D

Bouwjaar 1972 zeg je hè..? Hahaaa ik ook... :wink:

Mooie set up heb je daar... Top man :D
:-) :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

mikekiwi

Citaat van: xander32 op november 30, 2013, 13:32:45
Idd., daar heb ik mij heel wat keren aan staan vergapen. Buiten dat het betreft techniek/specs een dijk van een versterker is, vind ik deze nog steeds prachtig betreft het design :kwijl:.
Idd, ik was bang dat ik de champagne-kleur wat opzichtig zou vinden, maar ik vind het me toch een partij fraai staan. Zou er bijna nog 1 bijkopen voor in de woonkamer...

Citaat van: MauZ op november 30, 2013, 15:26:55
Welkom, welkom dorpsgenoot... :-D

Bouwjaar 1972 zeg je hè..? Hahaaa ik ook... :wink:

Mooie set up heb je daar... Top man :D
Ha, nog iemand uit bergkip, nog even en we blijken tegenover elkaar te wonen...  byebye

Citaat van: Cornelis1921 op november 30, 2013, 17:12:22
:-) :yes:
:yes:

Citaat van: Eip op november 30, 2013, 17:50:18
Mooie set.  :yes:
Dank je! Ben er zelf ook zeer blij mee!

MauZ

Hahaha wie weet...  :-D

Ik zeg ' Kerk en Zanen '  byebye

:lol:
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*