Vervanger DV6500

Gestart door Helspie, november 25, 2013, 20:17:17

Vorige topic - Volgende topic

Helspie

Heb 'm nog maar pas, maar overweeg toch een vervanger...
Ik neig toch meer voor een betere CD speler, met eventueel netwerkmogelijkheden of streaming. (suggesties?)
DVD's heb ik niet, SACD's zijn ook niet echt doorgebroken lijkt me.
Dus wat houd me tegen?

Of zie ik toch de kwaliteiten van een DV6500 niet?
Wat mag de waarde zijn (redelijke verkoopprijs?)

QuattroNL

Citaat van: Helspie op november 25, 2013, 20:17:17
Heb 'm nog maar pas, maar overweeg toch een vervanger...
Ik neig toch meer voor een betere CD speler, met eventueel netwerkmogelijkheden of streaming. (suggesties?)
DVD's heb ik niet, SACD's zijn ook niet echt doorgebroken lijkt me.
Dus wat houd me tegen?

Of zie ik toch de kwaliteiten van een DV6500 niet?
Wat mag de waarde zijn (redelijke verkoopprijs?)
Je kan ook een goede DAC overwegen. Je gebruikt dan je DV alleen als loopwerk en je gebruikt de (veel betere) externe DAC om de conversie naar analoog te doen.
Maar als je toch geen dvd's hebt....dan is een dedicated cd-speler beter ja. Wel een met een goede interne DAC dan, anders helpt het nog weinig.
Waarde? Geen idee  redface
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

Als je binnen de budget range wilt blijven zijn er prima CD spelers te koop voor 50-100 euro op MP. Ik luister nu naar een CD via een onkyo multi speler van 5 tientjes en dat is prima te doen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 25, 2013, 23:49:16
Als je binnen de budget range wilt blijven zijn er prima CD spelers te koop voor 50-100 euro op MP. Ik luister nu naar een CD via een onkyo multi speler van 5 tientjes en dat is prima te doen.

:x
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Helspie

OK, John lijkt niet gelukkig...  :mrgreen:

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 26, 2013, 00:29:00
OK, John lijkt niet gelukkig...  :mrgreen:

staat er nog 1 te koop voor 200 euro

ik was altijd van de koopjes maar Zoldar steeds meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject