Platenspeler - Pro-ject vs. Edwards Audio

Gestart door hassant, november 23, 2013, 17:33:09

Vorige topic - Volgende topic

hassant

Beste Forumleden,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een vervanger voor mijn Denon DP-29F platenspeler. Tijdens mijn zoektocht ben ik vrij snel op het merk Pro-Ject icm een Ortofon element gestuit.

Het model waar ik naar gekeken heb...

http://rikstoet.enstore.com/item/debut-carbon-2mred

Nu kom ik van de week de volgende aanbieding tegen...

http://www.hifistudio79.nl/nl/index.php/stereo/turntables/edwards-audio-tt1.html

Wat zou jij kiezen en waarom? Ik heb me veel laten vertellen over Ortofon elementen, nagenoeg altijd positief. Nu lees ik echter dat de Edwards Audio TT1 eigenlijk een ge-upgrade Rega P2 is? De verhalen die ik vervolgens over de Rega kan vinden zijn ook zeer lovend. Het bijgeleverd element ken ik overigens niet. Of zijn er juist nog andere modellen die ik het over het hoofd zie en die ik eigenlijk zou moeten meenemen in mijn vergelijking? De Takumi TT2 van rik Stoet vind ik ook een prachtig apparaat, maar valt buiten het budget (€400,00 tot €500,00 max).

Uiteindelijk zal degene die in mijn oren het lekkerst klinkt de strijd winnen, maar ben benieuwd of er forumbezoekers zijn die ervaring hebben met de bovengenoemde spelers. Beide modellen hebben qua looks (wat natuurlijk ook belangrijk is) wel hetgeen waar ik naar op zoek ben/van hou.

Ben benieuwd naar de reacties.

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies/tips/trics

Gr. Tariq
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

JohnWx

De Edwards is een Rega kloon met wat eigen dingen erop net zoals ooit de Goldring GR 1 en de 1.2 en de 2

Dacht dat hij afgeleid was van de REPA P1 of P2 alleen zei hebben een "upgrade" er standaard op zoals een acryl plateau

Ze zitten beide in zelfde prijs segment en doen wat ze moeten doen platen afspelen alleen zou de Edwards mijn voorkeur hebben ivm element wat erbij word geleverd
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Helspie

Ben vandaag ook wezen kijken voor een platenspeler.

Ik heb eveneens de Pro-ject gezien en beluisterd. Beviel me absoluut! Eveneens geüpdate met acryl plaat!

Mooi spul, al weet ik niet hoe die op mijn set gaat klinken. Ben toch zinnens vooral LP's te gaan spelen, dus wil me graag iets degelijks aanschaffen.
Jammer genoeg op 2dehands of MP weinig te vinden van 'premium' spelers...

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 29, 2013, 15:36:42
Ben vandaag ook wezen kijken voor een platenspeler.

Ik heb eveneens de Pro-ject gezien en beluisterd. Beviel me absoluut! Eveneens geüpdate met acryl plaat!

Mooi spul, al weet ik niet hoe die op mijn set gaat klinken. Ben toch zinnens vooral LP's te gaan spelen, dus wil me graag iets degelijks aanschaffen.
Jammer genoeg op 2dehands of MP weinig te vinden van 'premium' spelers...

die zijn er wel maar je moet weten welke
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Helspie

moet me inderdaad verbeteren...

er zijn er wel enkele  :-D

Nu ik ook beetje weet naar welke ik moet zoeken kom ik er al meer tegen...

Helspie

naar alle waarschijnlijkheid morgen Pro-ject RMP 1.3 ophalen...  :-D

bramdg

Citaat van: Helspie op december 01, 2013, 00:00:17
naar alle waarschijnlijkheid morgen Pro-ject RMP 1.3 ophalen...  :-D

Weer een snelle aankoop   :-o  pompom

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Cornelis1921

Citaat van: bramdg op december 01, 2013, 00:35:00
Weer een snelle aankoop   :-o  pompom
Is het gezegde niet: "Hardlopers zijn doodlopers"? :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2013, 07:19:47

tussen deze merken kiezen is altijd winnen  :yes:

Helspie

Citaat van: Cornelis1921 op december 01, 2013, 07:19:47

Vind deze opmerking maar magertjes hoor!

had evengoed set van 5000€ kunnen kopen. Maar ben bereid leergeld te betalen. Dus begin ik met klein budget. En vinyl spreekt me nu eenmaal aan. Die Genie vind ik bovendien mooi ogen, maar heeft toch ook goede reviews gehad...

xander32

Citaat van: Helspie op december 01, 2013, 13:04:16

had evengoed set van 5000€ kunnen kopen. Maar ben bereid leergeld te betalen. Dus begin ik met klein budget. En vinyl spreekt me nu eenmaal aan. Die Genie vind ik bovendien mooi ogen, maar heeft toch ook goede reviews gehad...
... Als jij er zelf maar van overtuigd bent, daar gaat het om. Je hoeft anderen niet te overtuigen.
Allicht ben jij iemand die goed weet wat hij wil en kan snel tot een keuze komen, niets mis mee.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 01, 2013, 13:11:24
... Als jij er zelf maar van overtuigd bent, daar gaat het om. Je hoeft anderen niet te overtuigen.
Allicht ben jij iemand die goed weet wat hij wil en kan snel tot een keuze komen, niets mis mee.

Er zijn mensen die moeten hopen dat ze lief zijn geweest en wachten op de Kerstman  :wink:

Cornelis1921

Citaat van: Helspie op december 01, 2013, 13:04:16

Sorry Helspie, maar deze opmerking was nu eenmaal een inkoppertje en moet ook als zodanig gelezen worden. Niets serieus, slechts scherts en niet meer dan dat. Zo gaat dat nu eenmaal op een forum. Ook broeder Rob46  krijgt er zachtjes van langs vanwege zijn zichzelf toegebrachte upgradites.  :-D :wink: clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Helspie

Tja, die hollanders hé... notworthy notworthy

Maar goed, kan uiteindelijk morgen de Pro-ject gaan halen. Zal er toch blij mee zijn.
Kan ik morgen mijn eerste plaatjes draaien  :-D

xander32

Citaat van: Helspie op december 01, 2013, 20:19:30
Tja, die hollanders hé... notworthy notworthy

Maar goed, kan uiteindelijk morgen de Pro-ject gaan halen. Zal er toch blij mee zijn.
Kan ik morgen mijn eerste plaatjes draaien  :-D

HB