de sr7007 werkt niet met PPPoE

Gestart door christine, november 17, 2013, 20:54:33

Vorige topic - Volgende topic

christine

hallo allemaal, ik ben christine en ben nog maar pas in het bezit van een sr7007. Ben dus de laatste dagen druk in de weer geweest met bekabeling, instellingen,enz...echter de verbinding met internet loopt niet goed. Nu lees ik in de handleiding iets waar nergens over gesproken werd. De sr7007 wekrt niet met een internetverbinding PPP0E. Nu raad je het al, ik heb internet bij scarlet en die werken met PPP0E!
Ik dus naar de Mediamarkt om raad." Als je een router koopt en die sluit je aan op je modem zal dit geen probleem zijn." Ik heb nog steeds geen verbinding tussen de sr7007 en internet en weet niet of dit nu het eigenlijke probleem is of dat er nog iets anders kan zijn. Heeft iemand enig idee wat ik kan proberen? oh ja, ik heb ook een nasserver in het thuisnetwerk. weet niet of dit belangrijk is. grtjs

RoGEK

Wat voor soort internet verbinding hebt staat los van je internet radio.

Als je achter het modem van scarlet een goede router szet en dit goed inregeld meto het werken.

Of je nou glasvezel, kabel, PPPoa of PPPoe gebruikt...
Moet niets uitmaken.

ps. alle dsl lijnen worden sowieso straks allemaal PPPoe dus....

Je geeft aan dat de verbinding met internet niet goed loopt.... wat heb je allemaal geprobeerd en welke problemen heb je?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

christine

Hallo Rogek, alvast bedankt voor je reactie. Ik denk dat mijn netwerkje nu goed zit want ik heb een bekabeld netwerk op de pc en kan ook de nas terugvinden. Maar met de Marantz geraak ik niet op internet. Ik begon vannacht alles op te schrijven wat ik al geprobeerd heb (alles??  :lol:) en heb het toen maar opgegeven. Denk dat ik hier iemand ga zoeken die er meer van kent, die lost het misschien in een wip op. Mocht die ook niet kunnen helpen, zal ik toch maar aan dat lijstje beginnen  :-( Mag ik dan opnieuw je hulp inroepen? grtjs christine

Faxe

Is de SR 7007 al wel verbonden met je netwerk? Kun je hem bijvoorbeeld via de webbrowser benaderen? Heeft hij een IP adres gekregen of heb je die zelf ingevoerd? Dat is namelijk stap 1 om met de reciever het netwerk op te kunnen.