welke speakers bij een PM80 MKII

Gestart door Ron, november 06, 2013, 20:47:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron

Beste Forumleden,

Ik sta op het punt een PM80 MKII aan te schaffen. Deze heb ik best lang geleden aangehoord, en was daar zeer tevreden over.  Nu heb ik de laatste 4 jaar een SR9600 in mijn bezit, en gebruik deze hoofdzakelijk als stereo versterker, en af en toe als "surround" set met het bekijken van een DVD. Dit in combinatie met Mordount Short speakers (MS-908i/MS-906- center en bas) En was/ben daar altijd tevreden over geweest.
Pas geleden zijn we verhuisd en nu komt er binnenkort een open haard in de woonkamer. Nu krijgen we op de eerste etage een hobby kamer waarin ook de tv staat in combinatie met de SR9600 en alle speakers.
Er moet dus een stereo komen voor in de woonkamer!!
Ik had kort geleden de mogelijkheid om de SR9600 thuis te beluisteren met Sequence 30 speakers. Het meisje was zeer te spreken over de maten en de looks van de speakers, ik over het midden gebied wat deze speakers weergeven. Ik miste toch de bas van de 908, maar dat is volgens mij de gewenning.

Uitgangspunt voor de nieuwe situatie is de PM80 in combinatie met de SA7001 cd speler die ik aan de SR9600 had.
Ik denk te weten dat ik niet het absolute gehoor heb, het moet in mijn oren mooi klinken. Thats All!
Op internet staan vele soorten en maten speakers te koop, das zoeken naar een speld in een hooiberg. De mogelijkheid om in Zeeland ( de provincie :-) ) naar verschillende speakers te luisteren is beperkt. Vandaar mijn vraag om het zoeken iets eenvoudiger te maken.

Mijn vraag derhalve is, welke speakers raden jullie mij aan, of passen goed bij deze versterker?
De te beluisteren muziek is zeer divers, van klassiek tot heftige rock. Klassiek is achtergrond, hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Pink Floyd, Seal, Maria Mena en Sinead O'Conner worden zeer regelmatig beluisterd, maar de andere cedees, waar we er best een paar van hebben, beroeren regelmatig de cd lade.
Nu wil ik omschrijven waar een speakerbox aan moet voldoen, maar das ingewikkeld. De vrouw wil een acceptabel maatje, de Sequence voldeden wat dat betreft volledig aan haar verwachting, ik vind wat er uit komt iets belangrijker. Ik hou van een uitgebreid midden gebied met voldoende hoge tonen. De bassen mogen niet storend zijn, maar moeten zeker wel aanwezig zijn. Eigenlijk vind ik het bas gedeelte het moeilijkst. Het leek erop dat de Sequence weinig bas had, maar dat kan heel goed mijn beleving zijn  ( gewenning )

Welke speakers passen goed bij deze versterker? Klank is belangrijker als maat. Speakers met een prijskaartje van 1000 euro per stuk gaat hem ook niet worden. We zetten hem regelmatig hard, maar  niet " knoerthard"!
Merk gebonden ben ik niet, of de speaker nu JAMO of B&M heet, pppfffttt!

alvast bedankt. violent1
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.

JohnWx

heel veel speakers kunnen er op gelang je smaak

Ik vind altijd dat de mooie spullen juist in Zeeland of Groningen te koop zijn  :-D

vr gr midden des land
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jeroen pijper

Beste combinatie is linear phase 8820 met bose 205 ;D heb ik

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

Maurice

Geen idee of de maat wat is, maar deze moeten prima kunnen: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,11109.0.html

Daarnaast zou ik kijken naar Monitor Audio, Elac, Canton, die hebben allemaal een aanweziger hoog en voldoende bas.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

thanatos

Je kunt er zo goed als alles aan koppelen.

Monitor : Jamo Concert 8 http://link.marktplaats.nl/740883336 (laat je niet misleiden door Jamo merkje.. Seas beste units zitten er in..)

Mag het niet veel kosten +- €100,- reeks heb ik nog wel een setje Duson 2202H staan.


Maurice

Citaat van: thanatos op november 06, 2013, 21:41:05
Je kunt er zo goed als alles aan koppelen.

Monitor : Jamo Concert 8 http://link.marktplaats.nl/740883336 (laat je niet misleiden door Jamo merkje.. Seas beste units zitten er in..)

Mag het niet veel kosten +- €100,- reeks heb ik nog wel een setje Duson 2202H staan.
Blind kopen die jamo's!
Heb zelf de Concert 5 gehad.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Focal Chorus (zuilspeaker) is ook een fijne combi met Marantz en voldoet m.i. ook aan jouw smaak.

thanatos

Citaat van: Maurice op november 06, 2013, 21:46:31
Blind kopen die jamo's!
Heb zelf de Concert 5 gehad.

Dit is echt een serieuze speaker.. ik twijfel al een dag om ze op te halen  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thanatos

Nouja.. wel ff checken of de units goed functioneren  :wink:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SMarcel

Eigenlijk kun je deze vraag niet stellen.

Alles valt of staat met jouw persoonlijke voorkeur, jouw eigen gehoor (kan niemand anders voor jou bepalen) en jouw (t)huis situatie qua inrichting en plaatsing mogelijkheid.

Dit is gewoon je eigen gevoel en bevindingen volgen, probeer wat en als dat het niet is, ga je voor iets anders.

Ik kan jou wel vertellen dat ik Linear Phase of EPOS een hele goede speaker vind, maar jij hebt mijn oren niet en kan daar wel heel anders over denken.

Ik zeg, gewoon zelf de zoektocht doen.

Succes!

Groeten,

Marcel

mountainbiker

Je kunt ook "old skool"gaan.Mission 762,707 Audiolab Magnum,Bns Jubilee. Misschien Chario? Keuze te over en kijk natuurlijk ook op marktplaats!!
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

JohnWx

Citaat van: mountainbiker op november 07, 2013, 13:12:43
Je kunt ook "old skool"gaan.Mission 762,707 Audiolab Magnum,Bns Jubilee. Misschien Chario? Keuze te over en kijk natuurlijk ook op marktplaats!!

De Magnum wil je niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ron

Citaat van: SMarcel op november 07, 2013, 12:07:52
Eigenlijk kun je deze vraag niet stellen.

Alles valt of staat met jouw persoonlijke voorkeur, jouw eigen gehoor (kan niemand anders voor jou bepalen) en jouw (t)huis situatie qua inrichting en plaatsing mogelijkheid.

Dit is gewoon je eigen gevoel en bevindingen volgen, probeer wat en als dat het niet is, ga je voor iets anders.

Ik kan jou wel vertellen dat ik Linear Phase of EPOS een hele goede speaker vind, maar jij hebt mijn oren niet en kan daar wel heel anders over denken.

Ik zeg, gewoon zelf de zoektocht doen.

Succes!

Groeten,

Marcel
Marcel,

Het klopt helemaal wat je zegt, daar ben ik me terdege van bewust. Het maakt zelfs uit welke muziek je beluisterd.
Maar,...........juist omdat er zoveel te koop is!
Ik wil de zoektocht eenvoudiger maken, en hoop nu te horen dat merk A goed matcht, merk B niet is aan te sturen door de versterker, enz.

Gisteren kwam ik Magnepan 1.4 tegen, geweldig, maar het meisje ging meteen steigeren! :-)

De benoemde Jamo's spreken ons erg aan, 500 euries moet te doen zijn, maar om nu even 600 km te gaan rijden!!

Dus de bedoeling is: jullie raden iets aan, het meisje zegt dat ze de kamer in mogen en ik ga luisteren. En als IK het goed vind koop ik het. Het geluid zal het meisje "worst" zijn. ;-)
Ik ben fotogenant! Maar heb wel een Marantz en een Akai installatie.