Marantz 2216b "knapt" / "ploft" af en toe

Gestart door Vinylking, november 06, 2013, 19:20:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vinylking

Beste allemaal, HLP

Afgelopen zaterdag een fraaie 2216b via MP gekocht. In perfecte staat, maar toch valt me nu, zo na een paar dagen luisteren, op dat bij het aanzetten van de receiver de aan/uit knop een "knisperend"  geluid maakt. Geen gekraak, maar ik kan het niet anders omschrijven van knisperen. Het is bij het inschakelen ook gelijk weer weg. Bij het uitzetten hoor ik na een seconde of twee een klein "plofje" over de speakers.

Nogmaals, knoppen en potmeters kraken niet, de receiver wordt niet overdreven warm en geeft een prima geluid. Balans is ook perfect.

Misschien is het niets, maar wie weet hebben meer ervaren liefhebbers een idee wat het kan zijn en of het kwaad.

Ik hoor graag van jullie, alvast reuze bedankt!

jeroen pijper

Misschien een draad los bij de power knop.  Zit er ook releay is misschien met kontakt spray inspuiten de power knop en de releay als er 1 in zit

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

SB_Marantz

Draad los van de net schakelaar doet de hele receiver niets.
En relais contacten NOOIT met contactspray mishandelen!


Het zijn typische ouderdom klachten.....je zou een revisie kunnen overwegen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: jeroen pijper op november 06, 2013, 20:36:55
Misschien een draad los bij de power knop.  Zit er ook releay is misschien met kontakt spray inspuiten de power knop en de releay als er 1 in zit

Verstuurd van mijn LG-P880 met Tapatalk

:roll:

Wat dacht je van geoxideerde contacten in de schakelaar. Schoonmaken of vervangen.

Revisie is zeker niet overbodig gezien de leeftijd.

HAL9000

Dit  zijn de  eindtransistoren,   die  gaan altijd  defect.   Neemt  soms ook een driver  mee  als die  echt  kapot  knalt.
Heb er momenteel  2  staan.  Een is  al defect  ander   bromt.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op november 06, 2013, 21:49:09
:roll:

Wat dacht je van geoxideerde contacten in de schakelaar. Schoonmaken of vervangen.

Revisie is zeker niet overbodig gezien de leeftijd.


Volledig mee eens.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinylking

Dank allemaal voor jullie reacties,

Ik zal een revisie overwegen. Vooralsnog werkt alles prima, maar dat kan natuurlijk ineens over zijn. Wellicht nog even jullie opinie over de kosten - baten analyse;

De Marantz heb ik voor 65,- gekocht en is volgens de verkoper recent voor 40,- onder handen genomen (schoonmaken en verlichting geheel vervangen).

Wat zou een door jullie voorgestelde revisie kosten en hebben jullie ervaring met een goede reparateur in de buurt van Apeldoorn?

Nogmaals dank!