Meest snelle bron op NA7004

Gestart door brambo1982, november 06, 2013, 15:57:44

Vorige topic - Volgende topic

brambo1982

Beste gebruikers,

Wat is de snelste manier om FLAC bestanden af te spelen en te indexeren op de NA7004?
Ik speel ze nu vanaf een Synology DS110j maar denk eraan om onderhand een externe harddisk rechtstreeks op de voorkant aan te sluiten. USB is toch altijd sneller (qua afspelen en scrollen door mappen?

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken? advies is van harte welkom!  :mrgreen:

groeten, Bram

vanwalsum

Ik speel vanaf een ds212, en het scrollen gaat zeer snel evenals het afspelen! Wellicht helpt een snellere NAS. Echter is een USB hdd goedkoper.

Faxe

Ik heb een ds 211j. Tot voor kort gebruikte ik de Synology App op mijn Ipad om Flac bestanden af te spelen. Sinds de laatste update van deze app werkt hij met scrollen behoorlijk traag. De Marantz App daarentegen werkt sinds kort supersnel en deze gebruik ik nu.

hgwells

Ik heb een NA7004 alsook een DS213+. Alles werkt naar behoren maar om te streamen (vanop mijn ipad mini) via airplay over wifi heb ik eigenlijk niet zo goede ervaringen.  Het werkt allemaal te traag, ik bedoel de interface, play/stop , pauze , etc... ook als je een nummer "opstuurt" naar de NA7004 lijkt het dat je het niet makkelijk kan stoppen. Hoge resolutie FLAC of WAVE (24-96,24-176,24-192) zijn helemaal niet wifi en airplay te streamen naar de NA7004. Veel onderbrekingen. Uiteindelijk heb ik heel die airplay boel verlaten en ik gebruik nu een macbook pro (kabel naar netwerk) om nummers af te spelen en die gaat met een optische kabel naar de optische ingang van de NA7004.  Van de DS213+ kan ik nu nummers afspelen via de macbook pro, dat werkt heel goed. Alles ligt nu bekabeld op het netwerk. De macbook staat continu op 24-96 alsook de NA7004.

Als je 't mij vraagt is Airplay goed voor streamen van mp3' s als je niet te veel manipulaties moet doen.
Voor echt "professioneel" gebruik is het haast onbruikbaar...

De Synology-apps werken wel goed, maar ik gebruik ze niet.
Uiteindelijk gebruik ik enkel de backup faciliteit (in mirror).

100%Marantz

Citaat van: hgwells op november 21, 2013, 15:36:12

Als je 't mij vraagt is Airplay goed voor streamen van mp3' s als je niet te veel manipulaties moet doen.
Voor echt "professioneel" gebruik is het haast onbruikbaar...

Wat noem je "professioneel gebruik? En waarom kan Airplay dan niet?

marantz, what else?

pameijer

Airplay werkt in principe razend vlug op de officiële Applemanier, met iTunes. Andere implementaties hebben meer last van de buffer van een kleine 2 seconden; deze is ook nodig voor een goede overdracht zonder hick-ups. Als je problemen hebt ligt dat aan je netwerk, Airplay werkt trouwens ook over bekabeld netwerk.

Bedenk wel dat Airplay niet bitperfect is. Alle muziek wordt met Apple Lossless met 44.100 Hz en stereo formattering door de lucht gesmeten.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

hier alles bekabeld en tot 192khz zonder haperingen. met een sbt :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AirTimeDMC-12

Koop een Squeezebox Touch. Werkt super en stream alles en beter dan de NA7004. Gebruik de NA7004 als DAC. Met iPeng bedien je alles en beheer je je muziekbieb incl allerlei aanvullende apps, zoals TuneIn en Spotify.

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op november 21, 2013, 17:01:59
Wat noem je "professioneel gebruik? En waarom kan Airplay dan niet?

we zijn toch "pro's"  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

100%Marantz

OK, maar meer bepaald?

Pro gebruik??
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op november 22, 2013, 11:21:06
OK, maar meer bepaald?

Pro gebruik??

Vraag ik me ook af

Wie en wat zijn doe pro's en wat doen ze  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jrdejong

Volgens mij heeft de NA7004 een USB2 interface: 480 Mbit/s
Als je je NAS hebt aangesloten op gigabit ethernet: 1000 Mbit/s

Misschien heeft usb een iets kleinere latency, maar qua troughput heb je met USB2 geen voordeel. En zelfs voor 192 kHz sampling bij 24 bit heb je minder dan 10 Mbit/s nodig.

Voor indexeren doet het bestandsysteem en de latency van het IO protocol er ook toe. Veel nas systemen gebruiken het ext3 bestandssysteem in RAID5. Veel USB drives ntfs, fat32 of fat64 (exfat) op drives die een rotatiesnelheid hebben van 5400 rpm of minder. Intrinsiek is de NAS veel sneller, mits de processor niet de beperkende factor is.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

Ron_Marantz

Heb zelf de DS212j, prima ding...

Alleen staat deze op zolder en beneden staat mijn stereoset (met NA7004) en is verbonden via het netwerk door middel van een Powerline adapter (Netgear 500mbps), maar het signaal is zwak (andere groep waarschijnlijk). Heb soms last van matige kwaliteit audio als ik stream, niet altijd.

Ik overweeg om de NAS rechtstreeks via USB aan te sluiten op de NA7004, maar weet niet of de USB poort als output kan worden gebruikt? Dus line-out? Of is het meer een USB-poort om echt data te lezen vanaf een geheugenstick? Reden dat ik hem niet rechtstreeks aansluit via ethernet is dat ik nog steeds de NAS wil benaderen via het netwerk.
Marantz | B&W

Zoldar

cat 5 kabels en netwerk maken. is de meest stabiele oplossing.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 28, 2013, 12:01:51
cat 5 kabels en netwerk maken. is de meest stabiele oplossing.

of But uuhhh homeplug