Echte Pearl of 15S2-LE

Gestart door Ron_Marantz, november 02, 2013, 21:06:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron_Marantz



Ik overweeg om m'n PM KI Pearl Lite weg te doen en te vervangen door een PM15S2-LE of de echte PM KI Pearl.

Niet dat ik ontevreden ben over de Lite maar het upgrade virus kruipt waar het niet gaan kan.

De 15 is slecht leverbaar heb ik gemerkt. Shops als Hificorner bieden hem aan voor 1749,- en H&C Hifi kan hem al niet eens meer leveren. Wellicht nog wel de gewone versie maar ja ik hecht nogal aan zwart.

Nu heb ik de kans gekregen om de KI Pearl 2e hands over te nemen voor 1350,- is het iets wat ik echt in overweging moet nemen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Marantz | B&W

bas focal marantz

Citaat van: Ron_Marantz op november 02, 2013, 21:06:04

Ik overweeg om m'n PM KI Pearl Lite weg te doen en te vervangen door een PM15S2-LE of de echte PM KI Pearl.

Niet dat ik ontevreden ben over de Lite maar het upgrade virus kruipt waar het niet gaan kan.

De 15 is slecht leverbaar heb ik gemerkt. Shops als Hificorner bieden hem aan voor 1749,- en H&C Hifi kan hem al niet eens meer leveren. Wellicht nog wel de gewone versie maar ja ik hecht nogal aan zwart.

Nu heb ik de kans gekregen om de KI Pearl 2e hands over te nemen voor 1350,- is het iets wat ik echt in overweging moet nemen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Gevoels matig denk ik , ja waarom niet .

Ligt ook aan leeftijd Ki pearl .

Ron_Marantz

Dat weet ik helaas nu nog niet. Afhankelijk van z'n leeftijd doe ik het wel of niet...


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

xander32

Je kan ook een "nieuwe" PM14 kopen; op het buurforum wist iemand te melden dat dit een KI Pearl in een ander jasje is en al een paar jaar gewoon te verkrijgen in Japan ... Niets geen speciale 60th Anniversary versie, zoals Marantz ons wil doen geloven (?) ...

CBdicX

#4
De PM14 kost het lieve sommetje van 2450,00 euro.......
En of dat nu allemaal zoveel (hoorbaar) anders is dan de 15 ?
Het gaat op een gegeven moment om marges die veelal meetbaar zijn maar niet altijd hoorbaar.
Ik merkte het verschil zeker wel tussen de Pearl Lite en de PM15.
Vaak is het dat 1 cm beter geluid 50 cm geld kost, om het maar plastisch uit te drukken  :-o

jowa


Citaat van: xander32 op november 02, 2013, 22:17:26
Je kan ook een "nieuwe" PM14 kopen; op het buurforum wist iemand te melden dat dit een KI Pearl in een ander jasje is en al een paar jaar gewoon te verkrijgen in Japan ... Niets geen speciale 60th Anniversary versie, zoals Marantz ons wil doen geloven (?) ...

De KI Pearl is/was afgeleid van de PM13.
De PM14S1 is een opvolger van de PM15S2.

Op de Marantz site in Japan staan nu nog de 11, 13, 14 en de 15 op 1 pagina en kan je de specs mooi naast elkaar zetten.

http://www.marantz.jp/jp/Products/Pages/ProductComparison.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier&ProductId=PM13S2|PM11S3|PM14S1|PM15S2

Even door 1 of ander translater heenhalen voor een engelse versie.

Ron_Marantz

Een PM14 kost een paar duiten zelfs met korting is hij helaas nog niet voor mij te verantwoorden.

Ik denk dat ik al een grote stap maak door of een 15 LE of een Pearl in huis te hebben.

Maar ja, welke van de twee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Marantz | B&W

xander32

Citaat van: Ron_Marantz op november 03, 2013, 04:17:35
Een PM14 kost een paar duiten zelfs met korting is hij helaas nog niet voor mij te verantwoorden.

Ik denk dat ik al een grote stap maak door of een 15 LE of een Pearl in huis te hebben.

Maar ja, welke van de twee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Jouw vraag kan niemand beantwoorden daar het antwoord afhankelijk is van de match met rest van de keten waarin de akoestiek het meest bepalende is, en, jouw eigen smaak ...

Echter hetgeen ik lees over de Pearl is dat deze enigzins fris klinkt i.t.t. de wat meer neutrale 15 LE, welke zelfs een klein vleugje Marantz-warmte mee kreeg, maar ook dat de Pearl een wat grotere resolutie kent, op dat onderdeel nog wat verfijnder is dan de 15 LE. De Pearl is allicht in technisch opzicht de betere, want een grotere resolutie volgens reviewers (voor wat dat waard is), de 15 LE is vooral muzikaal, vloeiend. Een smaakkwestie denk ik. Met beide haal je een mooie versterker in huis, waarbij de Pearl het meest bijzonder is.

pameijer

Citaat van: jowa op november 03, 2013, 00:31:58
De KI Pearl is/was afgeleid van de PM13.
De PM14S1 is een opvolger van de PM15S2.

Op de Marantz site in Japan staan nu nog de 11, 13, 14 en de 15 op 1 pagina en kan je de specs mooi naast elkaar zetten.

http://www.marantz.jp/jp/Products/Pages/ProductComparison.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier&ProductId=PM13S2|PM11S3|PM14S1|PM15S2

Even door 1 of ander translater heenhalen voor een engelse versie.

De 13, 14 en 15 hebben op gewicht na (plaatje extra) geen enkel verschil in specs! Neem aan dat de PM-13 de Pearl is.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Citaat van: pameijer op november 03, 2013, 08:17:37
De 13, 14 en 15 hebben op gewicht na (plaatje extra) geen enkel verschil in specs! Neem aan dat de PM-13 de Pearl is.
Hocus pocus voodoo Marantz  :roll:.

Ik kan mij bij zo`n massa product voorstellen dat in basis en opbouw de versterkers allen identiek zijn, maar dat het verschil zit in de afbouw, de gebruikte componenten.

CBdicX

Ik zie het zo met die vergelijken, je neemt 2 auto's die beide 250 Km per uur halen, de een is een Porsche de ander een Ferrari. Specs zijn (nagenoeg) het zelfde, de beleving zal anders zijn.......

bas focal marantz

Citaat van: CBdicX op november 03, 2013, 10:01:08
Ik zie het zo met die vergelijken, je neemt 2 auto's die beide 250 Km per uur halen, de een is een Porsche de ander een Ferrari. Specs zijn (nagenoeg) het zelfde, de beleving zal anders zijn.......
Ik denk dat de versterkers elkaar nauwlijks ontlopen kwa geluid , en zullen alle toch hoofdzakelijk het geluid zoals je speaker klinkt voortbrengen .

En ook al zullen de versterkers onderling verschillend klinken , de een beter dan de ander dat is echt minimaal en op zijn minst allemaal erg goed , je kan nooit een miskoop hebben .


Een pearl logo is gevoels matig mooier dan een LE , en zal mischien al door het idee pearl in je huiskamer beter kunnen klinken .

CBdicX

Precies, dus toch voor 90% de beleving als we praten over nagenoeg gelijk waardige versterkers.

Marantzer

De échte KI Pearl is meer waardevast dan een LE, maar ik verwacht dat je het verschil alleen hoort als je ze naast elkaar kan switchen
Maar hoe dan ook, vanaf een light naar een real KI Pearl of LE, van beide ga je geen spijt krijgen   pompom
PM-11S1, SA-15S2, B&W CM10, SBT & BOTW

Ron_Marantz

Besluit is intussen genomen. Ik heb de 15 besteld.

De Pearl is toch alweer 2 jaar oud, oké misschien in technisch opzicht wel de betere, maar gevoelsmatig neig ik toch naar de 15, al enige tijd terug overigens... voordat ik de Pearl-Lite kocht.

De PL zal hierdoor in de verkoop komen.
Marantz | B&W