SR7400 EOL

Gestart door bastiaanD, november 02, 2013, 09:08:03

Vorige topic - Volgende topic

bastiaanD

Help.

Ik heb een SR7400, ong. 9 jaar geleden gekocht. 4 week geleden viel deze uit.
Ter reparatie aangeboden en krijg ik een week later te horen dat de micro processor kapot is en deze onderdelen zijn NIET meer leerbaar.

wtf ! ik dacht een HighEnd machine gekocht te hebben. Ik ben wat dat betreft zeer teleurgesteld in Marantz.

Hebben er meer mensen ervaring met dit soort problemen?
En weet misschien iemand een goede oplossing?

Gr Bastiaan

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

joep

Interesante term dat HighEnd. Zal wel uitgevonden zijn door de een of andere gladde verkoper.

xander32

Citaat van: bastiaanD op november 02, 2013, 09:08:03
Help.

Ik heb een SR7400, ong. 9 jaar geleden gekocht. 4 week geleden viel deze uit.
Ter reparatie aangeboden en krijg ik een week later te horen dat de micro processor kapot is en deze onderdelen zijn NIET meer leerbaar.

wtf ! ik dacht een HighEnd machine gekocht te hebben. Ik ben wat dat betreft zeer teleurgesteld in Marantz.

Hebben er meer mensen ervaring met dit soort problemen?
En weet misschien iemand een goede oplossing?

Gr Bastiaan
Wat verwacht je nou van een receiver welke er 9 jaar (trouwe) dienst op heeft zitten ... Aangaande receivers zijn de ontwikelingen zo snel gegaan dat 9 jaar terug, terug naar de prehistorie is ...

Rob46

Ik ga minimaal 60 jaar terug in de tijd, en de buisjes zijn er gelukkig nog volop  :yes: Misschien service center in Elst proberen?

xander32

Citaat van: Rob46 op november 02, 2013, 10:37:01
Ik ga minimaal 60 jaar terug in de tijd, en de buisjes zijn er gelukkig nog volop  :yes: Misschien service center in Elst proberen?
An sich the place to be, maar ik vrees er voor of zij er een processor hebben liggen, daar juist zij de formele reparatiedienst zijn ... (Hoogst waarschijnlijk is deze receiver daar reeds aangeboden).

Daarnaast idd. uitkijken naar een goede, "tweedehandse nieuwe" op bijv. MP. Daar staan er zat te koop voor weinig (en dat kan soms voordeliger uitpakken dan repareren).

bastiaanD

Citaat van: xander32 op november 02, 2013, 10:18:09
Wat verwacht je nou van een receiver welke er 9 jaar (trouwe) dienst op heeft zitten ... Aangaande receivers zijn de ontwikelingen zo snel gegaan dat 9 jaar terug, terug naar de prehistorie is ...

Precies!

Ik verwacht van een receiver die nieuw meer dan €2000,- gekost heeft, minimaal 25 jaar trouwe dienst.
En als er in die tijd iets gebeurt, dat er op normale manier een service of reparatie plaats vindt.

De receiver is waarschijnlijk al aangeboden bij het reparatie center (via mijn leverancier) maar die kwam dus met de mededeling dat er geen onderdelen meer zijn.

Ik wacht nog even op het alternatief wat mijn leverancier gaat aanbieden, maar dan zal ik zeker marktplaats opzoeken.

Allen: Dank voor de reacties

xander32

Begrijpen doe ik jouw frustratie wel deels, maar anderzijds kan ik mij niet voorstellen dat je niet begrijpt dat juist t.a.v. de processor er enorme ontwikkelingen zijn geweest en dat er van betreffende onderdeel maar een zeer klein aantal geproduceerd zal zijn t.b.v. vervanging.

Denk dat je het beste af bent op MP, suc6, komt goed :yes:.

capri9000

Dit veranderd niets aan uw probleem maar als je echt meer dan 2000 eurotjes hebt betaald voor deze,dan werd je destijds door uw dealer flink in de zak gezet....Adviesprijs in 2003 was 1349 euro.Had je er één gekocht van echt meer dan 2000 euro dan werkte hij wellicht nog wel  LOL  :schater: :schater: :schater: