Vragen voor NA7004-bezitters

Gestart door AirTimeDMC-12, oktober 24, 2013, 11:09:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AirTimeDMC-12

Binnenkort komt als het goed is een PM7004 om een stereo/HT-combi te maken. Ik overweeg ook een NA7004 toe te voegen. In eerste instantie als leuke DAC voor mn Touch, maar vooral voor de Airplay-functie voor vrouwlief. Wat ik wil weten is het volgende.


  • Komt de NA7004, en PM7004, automatisch uit standby als ik de NA7004 selecteer als Airplay-bron op mn iPad/iPhone? Of moet ik nog steeds een aanvullende handeling doen, hetzij handmatig of via de afstandsbediening?
  • Kan ik het volume regelen via iPad/iPhone app?
  • Daarnaast nieuwsgierig of de laatste firmware-update voor de NA nu wel of niet gapless en 24/192 afspelen ondersteunt. Kan daar maar geen duidelijk antwoord over vinden.


pameijer

Citaat van: AirTimeDMC-12 op oktober 24, 2013, 11:09:34
Binnenkort komt als het goed is een PM7004 om een stereo/HT-combi te maken. Ik overweeg ook een NA7004 toe te voegen. In eerste instantie als leuke DAC voor mn Touch, maar vooral voor de Airplay-functie voor vrouwlief. Wat ik wil weten is het volgende.


  • Komt de NA7004, en PM7004, automatisch uit standby als ik de NA7004 selecteer als Airplay-bron op mn iPad/iPhone? Of moet ik nog steeds een aanvullende handeling doen, hetzij handmatig of via de afstandsbediening?
Als het apparaat uitstaat komt hij niet in de lijst met Airplay-ontvangers op je zender. Dus ja, hij moet eerst aangezet worden.
  • Kan ik het volume regelen via iPad/iPhone app?
Ja, geen probleem!
  • Daarnaast nieuwsgierig of de laatste firmware-update voor de NA nu wel of niet gapless en 24/192 afspelen ondersteunt. Kan daar maar geen duidelijk antwoord over vinden.
Oei, weet ik ook ff niet, Gebruik de zoekfunctie op dit forum, staat wel ergens vermeld, weet ik zeker!
[/list]

Als je de NA7004 alleen daarvoor wilt gebruiken (Airplay en DAC) zou ik ook andere opties overwegen. Voor Airplay een Apple TV of een Airport Express (gewoon 2e-hands), en een goede DAC als stand-alone apparaat. De ervaringen met de NA7004 zijn bij de meesten niet erg positief, vooral de bediening is niet prettig.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

AirTimeDMC-12

#2
Citaat van: pameijer op oktober 24, 2013, 13:41:59
Als het apparaat uitstaat komt hij niet in de lijst met Airplay-ontvangers op je zender. Dus ja, hij moet eerst aangezet worden.

Net twee pdfs gevonden waarin verteld wordt dat wanneer 'Network Standby' op ON wordt gezet in de settings de NA7004 automatisch uit de standby komt!

http://us.marantz.com/DocumentMaster/US/NA7004_AirPlay_Flysheet_U_EN_UG_v00.pdf

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CEAQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.qualifi.com.au%2Findex.php%3Fpage%3Dshop.getfile%26file_id%3D919%26product_id%3D11700%26option%3Dcom_virtuemart%26Itemid%3D470&ei=9BRpUtiwJtGo0wXznYDYBQ&usg=AFQjCNGCK8JT1WigFi2MY9cwdDA9eqgBpg&sig2=5wW2f4efhHklKl7IdPsfqA


Nu wil ik nog weten of ook de PM dan meegaat uit de standby. Weet iemand dat? Hoe gaat dat bijvoorbeeld als je je cd-speler aanzet? Gaat de versterker dan ook aan?

Citaat van: pameijer op oktober 24, 2013, 13:41:59
Als je de NA7004 alleen daarvoor wilt gebruiken (Airplay en DAC) zou ik ook andere opties overwegen. Voor Airplay een Apple TV of een Airport Express (gewoon 2e-hands), en een goede DAC als stand-alone apparaat. De ervaringen met de NA7004 zijn bij de meesten niet erg positief, vooral de bediening is niet prettig.

De NA7004 als streamer ga ik waarschijnlijk nauwelijks gebruiken, dus de (slechte) bediening/app daarvan maakt me niet uit. Het gaat echt om de DAC en Airplay-functie. Ik heb uiteraard je voorstel al overwogen. Een (i)rDac of M-Dac staat op het verlanglijstje, maar is vooral bedoeld om mn Touch naar een hoger niveau te tillen. Voor nu is Airplay en de gebruiksvriendelijkheid voor het vrouwtje het belangrijkst!  :yes: (anders krijg ik de toekomstige upgrades er ook nooit doorheen als ze zelf geen muziek kan opzetten!)

De oplossing met separate onderdelen is een stuk minder gebruiksvriendelijk, je moet namelijk alles apart aanzetten, juiste input op dac kiezen etc! Dat is voor haar nou net niet wat ik zoek. Ook financieel valt plaatje dan een flink stuk hoger uit. Een nieuwe NA7004 is nu € 449,-. Met beetje geluk op Mplaats 250 - 300. Met een beetje geduld gaan ze binnenkort nieuwe wel tegen dezelfde prijzen weg mocht de NA8005 uitkomen.

pameijer

Network standby vreet stroom, en dat 24/7. Ik kan het je niet aanraden  :no:

Je kunt met een trigger verschillende Marantzapparaten aan elkaar koppelen. Of de NA7004 ook als master kan worden gebruikt durf ik niet te zeggen. Zelf werk ik met een stekkerblok met een master-slave configuratie, werkt ideaal en is ook voor jou bruikbaar.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15