Infinity SM150 in de modificatie.

Gestart door SMarcel, oktober 24, 2013, 09:33:08

Vorige topic - Volgende topic

bas focal marantz

Er zal wel wat dempingsmatriaal in gezeten hebben maar verwijdert door een andere eigenaar .

Zomaar een andere woofer erin hangen omdat het past is vragen om slechter geluid .
Het filter is niet voor een andere woofer geschikt .
De kast en poort moeten berekend worden voor een woofer dus echt niet zomaar om te ruilen .

NIEUWE surrounds erop marcel , mocht het echt niet lukken weet ik wel iemand die het bijna met de ogen dicht kan .

Cornelis1921

stupid
Marcel, ik lees dit topic nu pas voor het eerst, maar: Van harte man! Wat een prachtige (bak)beesten van luidsprekers. HB  hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SMarcel

Censuur

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 03, 2013, 13:25:32
Hallo forummers,

Ondanks hun formaat ben ik toch wat teleurgesteld in het laag en dat schrijf ik toe aan de wisseling van de woofer.
Ik wilde mijn vermoeden bevestigd hebben en heb toch vanmorgen maar even die 15" er uit geschroefd en  ik denk dat ik mijn vermoeden terecht was want i.p.v. de originele Infinity woofers te vervangen door goede nieuwe woofers, is dit gebeurt door Full Range speakers van DAP Audio type RB-15. Niet dat dit slechte units zijn, maar deze kunnen gezien hun specs niet als vervanging van de Infinity woofers gebruikt worden daarvoor zit er klankmatig toch te veel verschil tussen Full Range en Woofer.

Groeten,

Marcel
Die Daps zijn geen fulrange speakers.Ze worden gebruikt met zogenaamde ribbon hoogdrivers.Volgens de specs zijn ze nog niet eens zo slecht. http://www.new-line.nl/nl/pa-disco-luidsprekers/dap-audio-rb-15_26269.htm.Het probleem zit em erin dat het filter en de kast niet specifiek ontworpen zijn voor deze "vervanger"
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 04, 2013, 06:49:39
Hallo Bas,

Volgens de info welke ik op WWW heb kunnen vinden, is deze kast vanaf fabriek zonder demping. Triest maar waar.
Gister nog met mijn liefje over gehad dat het eigenlijk toch vreemd/triest is dat Infinity zich er zo "goedkoop" mee af heeft gemaakt.

V.w.b. de bassen, dat is mijn eerste streven om de originele woofers weer in ere te herstellen. Natuurlijk wil ik het zelf graag doen, maar als er mensen zijn die dit werk met de ogen bijna dicht kunnen doen, dan houd ik mij toch wel aanbevolen. Is dat een beetje in de buurt van Arnhem en wat zal zoiets gaan kosten?

Ik hoor graag van jou.

Cornelis1921:

Ja, het zijn echt bakbeesten en je verwacht er eigenlijk heel veel van, zo imposant zijn deze maar dat valt toch wel tegen. Dus hier valt nog wel het e.e.a. aan te verbeteren, maar het smoelt lekker in de kamer.

Groeten,

Marcel
Waarom bouw je geen nieuwe kasten rondom de drivers die in de oude kast zaten?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SMarcel

Censuur

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 04, 2013, 10:19:30
Ik probeer de link te openen, maar ik krijg de melding dat deze niet werkt. Kun jij mij voorzien van een andere weg naar die informatie of wellicht het document direct als PDF?

Ik hoor graag van jou.

Groeten,

Marcel
http://www.new-line.nl . Zelf even verder zoeken naar de speaker.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SMarcel

Censuur

bas focal marantz

pb voor gegevens van refoamer/reconer

SMarcel

Censuur

Cornelis1921

Citaat van: SMarcel op november 05, 2013, 07:11:47
Hallo Forummers,

Ga nu niet eerder er iets aan doen als ik ook foto's kan maken want een topic zonder foto's is niks.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel
:-D notworthy
(Ik doe het al die jaren zonder of ik laat ze maken en plaatsen... ;-))
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

mountainbiker

Citaat van: SMarcel op november 05, 2013, 07:11:47
Hallo Forummers,

Gisteravond de hele avond bezig geweest om de oude foam shit te verwijderen van de Infinity woofers. Helaas geen foto's kunnen maken omdat de batterij van mijn mobiel leeg was.

Ik mag toch hopen dat dit het broerdste gedeelte was van het refoamen. Nog even met een beetje wasbenzine de randjes afnemen en dan kort voor het lijmen ontvetten en de nieuwe foam randen plakken.

Ga nu niet eerder er iets aan doen als ik ook foto's kan maken want een topic zonder foto's is niks.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel
Ben ik indertijd ook uren mee bezig geweest!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

SB_Marantz

Citaat van: xander32 op oktober 31, 2013, 20:29:27
Wel bruut HB, maarre, zijn dit niet die Infinity's die zo ontzettend laag dippen betreft hun weerstand dat zij daarmee versterkers in rook laten op gaan?

De originele K9 is de meest lastige in extended mode inderdaad.
2 x een dip naar 0,8 Ohm.

Niet te verwarren met de 9.2 o.i.d.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: bas focal marantz op november 03, 2013, 20:54:06
Er zal wel wat dempingsmatriaal in gezeten hebben maar verwijdert door een andere eigenaar .

Zomaar een andere woofer erin hangen omdat het past is vragen om slechter geluid .
Het filter is niet voor een andere woofer geschikt .
De kast en poort moeten berekend worden voor een woofer dus echt niet zomaar om te ruilen .

NIEUWE surrounds erop marcel , mocht het echt niet lukken weet ik wel iemand die het bijna met de ogen dicht kan .

Een andere woofer met zo goed als dezelfde specs/eigenschappen is al goed maar nieuwe rolrandjes  er op kost een beetje minder en de speaker blijft origineel.

Het is niet moeilijk maar je moet wel weten wat je doet.
Heb er al verschillende gedaan en dat ging me prima af.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op november 06, 2013, 11:11:39
Een andere woofer met zo goed als dezelfde parameters is al goed
Echt niet , een woofer met dezelfde parameters zou je mischien nog kunnen vinden dat is alleen om dezelfde kast te kunnen gebruiken Fs , Qts en Vas moeten hetzelfde zijn .

Maar in een meerweg speaker moet die dan ook nog het zelfde rendement hebben , zelfde frequentie verloop en bij het filter frequentie dezelfde weerstand .

probeer die maar eens te vinden .