Infinity SM150 in de modificatie.

Gestart door SMarcel, oktober 24, 2013, 09:33:08

Vorige topic - Volgende topic

SMarcel

Censuur

bas focal marantz

lekker hé zou een 15inch voor het laag , speelt heel gemakkelijk zo een dikke unit .

Maar waarom hebben zie die speaker in hemels naam nu niet in spiegelbeeld gebouwd  violent1

xander32

Wel bruut HB, maarre, zijn dit niet die Infinity's die zo ontzettend laag dippen betreft hun weerstand dat zij daarmee versterkers in rook laten op gaan?

bas focal marantz

Citaat van: xander32 op oktober 31, 2013, 20:29:27
Wel bruut HB, maarre, zijn dit niet die Infinity's die zo ontzettend laag dippen betreft hun weerstand dat zij daarmee versterkers in rook laten op gaan?
Niets over te vinden , maar met een woofer lijkt me dit niet het model waarmee versterkers in rook opgaan .
Meestal zijn dat grote speakers met 2 woofers , die woofers staan dan parallel .

Probeer eens de poort dicht te stoppen hoe dat klinkt .

SMarcel

Censuur

xander32

Citaat van: bas focal marantz op november 01, 2013, 03:46:08
Niets over te vinden , maar met een woofer lijkt me dit niet het model waarmee versterkers in rook opgaan .
Meestal zijn dat grote speakers met 2 woofers , die woofers staan dan parallel .

Probeer eens de poort dicht te stoppen hoe dat klinkt .
Zou goed kunnen hoor, 't betrof ook een vraag :-). Had al ooit zoiets gelezen over Infinity speakers van weleer, maar volgens mij waren dat die lompe Kappa's met twee maal 12" woofer :yes:

SMarcel

Censuur

xander32

mountainbiker

Citaat van: bas focal marantz op oktober 31, 2013, 19:13:25
lekker hé zou een 15inch voor het laag , speelt heel gemakkelijk zo een dikke unit .

Maar waarom hebben zie die speaker in hemels naam nu niet in spiegelbeeld gebouwd  violent1
Misschien is dat ook wel gebeurd en zijn dit 2 exemplaren voor de linkerkant!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

bas focal marantz

Citaat van: SMarcel op november 01, 2013, 07:35:01
Deze SM150 speakers scoren echt niet de hoge audiofiele waardes (voor zover je daar waardes aan kan hangen),
Een FUN speaker  :wink:

Dat las ik ook al op het www dat ie niet zou audiofiel is , maar ik neem aan dat je ze voor koop gehoord hebt en toch wel ergens lekker vindt klinken .
Ik heb ook een breedbander zou ik ook niet 123 audiofiel willen noemen , maar klinkt in mijn ogen verdomd goed (andere die hem gehoord hebben delen die mening ) .

Citaat van: mountainbiker op november 01, 2013, 09:19:33
Misschien is dat ook wel gebeurd en zijn dit 2 exemplaren voor de linkerkant!!
Nee zijn helaas allemaal zo .
Kijkt niet alleen raar maar onder een hoek meten de speakers in het hoog verschillend , dat licht eraan of je ze naar je toe richt of rechtaan de want staan , dus onder een hoek naar luisteraar .
Maar SMarcel gaat lekker ermee hobby'en dus weegt het niet zo zwaar , en deze speaker heeft idd tal van punten die verbeterd kunnen worden heb ik gelezen .

Als hij er niet te veel voor heeft betaald waarom niet .

mountainbiker

Citaat van: bas focal marantz op november 01, 2013, 16:37:34

Nee zijn helaas allemaal zo .
Kijkt niet alleen raar maar onder een hoek meten de speakers in het hoog verschillend , dat licht eraan of je ze naar je toe richt of rechtaan de want staan , dus onder een hoek naar luisteraar .
Maar SMarcel gaat lekker ermee hobby'en dus weegt het niet zo zwaar , en deze speaker heeft idd tal van punten die verbeterd kunnen worden heb ik gelezen .

Als hij er niet te veel voor heeft betaald waarom niet .
Misschien de speakers 45 graden draaien en plat neerleggen en vervolgens het hoogteverschil opheffen zodat de drivers gelijk staan?
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

bas focal marantz

Citaat van: mountainbiker op november 01, 2013, 17:33:35
Misschien de speakers 45 graden draaien en plat neerleggen en vervolgens het hoogteverschil opheffen zodat de drivers gelijk staan?
Aan een kant ziet de mid-hoog een kast aan de andere kant niet .
Als je meet onder een hoek dan meet je verschillend recht ervoor niet .
Een klein beetje draaien maakt niet veel uit maar veel draaien wel .

Hielke

Citaat van: xander32 op november 01, 2013, 07:26:23
Zou goed kunnen hoor, 't betrof ook een vraag :-). Had al ooit zoiets gelezen over Infinity speakers van weleer, maar volgens mij waren dat die lompe Kappa's met twee maal 12" woofer :yes:
De kappa's zijn wel hoger maar een stuk eleganter, en amp killer valt ook wel mee draai kappa 9.2i op denon poa 4400-s al sinds 1998 en soms op Max zonder dat de versterkers of de speakers ook maar een krimp geven.

Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

SMarcel

Censuur