Infinity SM150 in de modificatie.

Gestart door SMarcel, oktober 24, 2013, 09:33:08

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: SMarcel op december 11, 2013, 07:25:49

Nu staan de woofers op zolder te drogen, uit te harden en daarna ga ik de randen met lijm bevestigen aan de korf.

Word vervolgd.

Groeten,

Marcel

En dan ga je ze dus pas centreren........................ :wink:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SMarcel

Censuur

SB_Marantz

Dat doe je juist wanneer de boel nog niet geplakt zit.
Rondom wasknijpers, dan centreren en dan pas plakken.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Met een centreerring in de magneet zou het kunnen. Maar de wasknijper methode is er een die ook goed werkt.

Pas op met zomaar iets in de magneet te plaatsen als karton. Als er iets achterblijft krijg je het er niet meer uit. Idem geld voor kleine metaaldeeltjes/deeltjes van de magneet.

SB_Marantz

De laatste vind ik beter want dan kun je veel beter voelen met de spanning van de rolrand er op.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Ken er ook die gewoon gaan lijmen en dan voordat de lijm droog is met de hand even voelen en centreren. Maar dat durf ik zo ook niet aan  :-D

SB_Marantz

Wanneer er dagelijks 20 door je handen gaan misschien maar daar waag ik me ook niet aan.

Met die Marantzen gingen er mooi de knijpers op en zijn perfect gecentreerd.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: thanatos op december 16, 2013, 12:41:46

Pas op met zomaar iets in de magneet te plaatsen als karton. Als er iets achterblijft krijg je het er niet meer uit. Idem geld voor kleine metaaldeeltjes/deeltjes van de magneet.
Met foto papier iets ''gemaakt'' waardoor je wel een en ander eruit krijgt metaal in mijn geval , een ander stukje wat erin zat omlaag kunnen duwen en zit nu wel in de speaker unit ergens tegen de magneet maar blijft daar voor altijd zitten zonder dat je er nog ooit last van hebt .

thanatos

idd.. Zoiets en dan draaien maar  :-)

Maar zie bij een kamaraad die dit regelmatig doet altijd de magneten met afplak tape er over. 'gezeik' noemt hij dat als er iets in vliegt  :-D

SMarcel

Censuur

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Goed bezig, maar ik zie geen plaatjes???

SMarcel

Censuur

jowa

Zijn er wel. Via m'n laptop en via m'n phone.