Citaat van: Cornelis1921 op november 25, 2017, 08:24:43
Deze week heb ik via MusicShop uit Hamburg (Amazon.de) de 16CD box 'The Art of Carlo Maria Giulini' ontvangen. Kosten: EUR 61,40 (incl.). Maar helaas wilden CD 9 en CD 10 (beiden met symfonieën van Bruckner niet opstarten, i.i.g. niet zonder problemen). Dus ik heb op Amazon.fr twee vervangende (tweedehands) albums gekocht.* Kosten: EUR 25,00. Bij het afdraaien van Bruckner 7 bleek de rookschade dusdanig groot te zijn, dat hij moest worden vervangen door een andere tweedehands exemplaar; zojuist gekocht op Bol.com (CD uitstekend). Kosten: EUR 12,00. Nu heeft mij die set dus zomaar even ruim EUR 100,00 gekost. Je moet wat over hebben voor je hobby.
* Bij MusicShop/Amazon.de was de set inmiddels geheel uitverkocht, ik kon alleen maar de set - op eigen kosten - terugsturen en mijn geld terug krijgen. Had ik dat achteraf maar gedaan, dan had mij dat zo'n twee tientjes gescheeld en een hoop moeite en ergernis gescheeld.
Alle Bruckner-CDs (Symfonieën Nrs. 7, 8 en 9) uit de bovenstaande compilatie-16CD-box, The Art of Carlo Maria Giulini, op Universal-Italië, zijn nu vervangen (7 & 9 via
Bol.com, 8 via
Amazon.fr), en dat tegen de prijs van iets minder dan EUR 50,00. De schijfjes zijn allen gebruikt, maar verkeerden in een mint conditie toen bij mij thuis arriveerden. De defecte Bruckner-CDs kan ik nog altijd testen op de nieuw te komen CD6006. Niet dat het wat uitmaakt, maar toch... Ook hier: Eind goed, al goed!