Zelfbouwspeaker: Intus

Gestart door D.A.R.R.Y.L., augustus 15, 2007, 11:43:07

Vorige topic - Volgende topic

D.A.R.R.Y.L.

Huidige project: revival of de Procus Intus.

20cm papier in bandpass-config: x-over op 150 Hz akoestisch
13cm papier middentoner met kapton drager!!!! (en dat voor 1987!!!!): x-over akoestisch op 150 Hz, en 2200 Hz 2de orde electrisch.
Origineel een Vifa HT270 tweet; ga experimenteren met een seas noferro 900 en natuurlijk de ss9500.

Op foto ontbreekt nog de poort.

D.A.R.R.Y.L.

PS: dit is zijn grotere broer, de Procus Fidibus:

Maurice

Jij bent wel goed bezig  notworthy
Waarom de keuze voor een bandpass? Ga je ook nog iets van een luik maken zodat je bij de woofer kan?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

D.A.R.R.Y.L.

Hey Maurice:
Zie de verzonken achterzijde! Woofer is dus toegankelijk door verwijderbaar achterpaneel.
Bandpass is goed belastbaar en een mooi akoestisch filter!!

Maurice

Volgens Vance D klopt dat wel ja!

Hoe ga je de achterzijde verzegelen? Luchtlekkage lijkt me nu niet echt gewenst.
Rev. Maurice

D.A.R.R.Y.L.

Hey Maurice,

Zal wel ff wat close-ups maken. Ik gebruik 'rampamoeren': dit zijn een soort helicoil-achtige moeren die je in je kopse mdf kant draait en die inwendig ook een schroefdraad heeft.

Met dan een inbusbout kun je enorm veel kracht zetten en met een goede Gamma tochtband het zaakje luchtdicht krijgen.

D.A.R.R.Y.L.

Vandaag BR-poort erin gemaakt. 2 meter witte, rond 70 mm rioolpijp ingekort tot 5,6cm (LOL).
Deze in een plankje verlijmd, op de baffle aan de binnenzijde verlijmd, 70mm uit baffle gefreesd en met radiusfrees een mooie trompet uit het mdf gehaald. Ben erg tevreden, foto's volgen.

ll0ll

Ik ben hier helemaal niet thuis in, maar vind het prachtig! :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

D.A.R.R.Y.L.

Ik heb de radius aan de baffleranden ook expres iets verzonken; hierdoor krijg je vanaf de radius 1? mm opstaande rand. Dit geeft de speaker een klassiek uiterlijk. Ik zal proberen om er een goede close-up van  te maken.

Maurice

Citaat van: D.A.R.R.Y.L. op augustus 16, 2007, 20:35:48
Ik heb de radius aan de baffleranden ook expres iets verzonken; hierdoor krijg je vanaf de radius 1? mm opstaande rand. Dit geeft de speaker een klassiek uiterlijk. Ik zal proberen om er een goede close-up van  te maken.
Ben benieuwd  :-D
Maar heb jij zo'n klassiek interieur dan? Dat zo'n klassiek uitziende speaker er in past?
Rev. Maurice

D.A.R.R.Y.L.

Neutraal interieur; dan kun je erg goed spelen met unieke, aparte meubelstukken.

D.A.R.R.Y.L.

Klassieke randje op de baffle:

D.A.R.R.Y.L.

D.A.R.R.Y.L.

Met de units:

D.A.R.R.Y.L.

Gebruik rampamoer: