Marantz PM-17 of PM-7004 ?

Gestart door M-user99, oktober 07, 2013, 22:53:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

M-user99

Ik gebruik nu een oudere Technics receiver om mijn Dali Zensor 1 speakers aan te sluiten. Nu kan ik een oudere PM-17 kopen als vervanging of een PM-7004. Als ik de informatie goed begrijp was de PM-17 destijds een high-end versterker en zit de 7004 meer in de middenklasse. Maar de 7004 is wel een stuk moderner en dus vind ik het lastig om een keuze te maken. Wellicht kunnen jullie door ervaring met Marantz mij adviseren: wat zouden jullie doen? Overigens luister ik veel naar pop en jazz en zijn baspartijen voor mij belangrijk.

Marantz 81

Heb zelf Dali Ikon 6 gehad en die waren makkelijk aan te sturen ,dus van een PM7004 zal je denk wel blij worden en is een goede versterker die meer in de lijn van je speakers zit

PM17 is wel mooier maar de leeftijd betekent dat die misschien ook een service beurt nodig heeft

JohnWx

#2
Citaat van: Marantz 81 op oktober 07, 2013, 23:06:49
Heb zelf Dali Ikon 6 gehad en die waren makkelijk aan te sturen ,dus van een PM7004 zal je denk wel blij worden en is een goede versterker die meer in de lijn van je speakers zit

PM17 is wel mooier maar de leeftijd betekent dat die misschien ook een service beurt nodig heeft

•Frequentiebereik +/- 3dB: 53 Hz - 26.500 Hz
•Gevoeligheid (2,83V/1m.): 86,5 dB
•Nominale Impedantie: 6 Ohm
•Maximum SPl: 106 dB
•Aanbevolen versterker vermogen (8Ohm): 25 - 100 Watt
•Crossover Frequentie: 2.900 Hz
•Tweeter: 1 x 25 mm Softdome
•Woofer: 1 x 5,25"
•Bass reflex afstemming: 51,5 Hz
•Aanbevolen opstelling; muur/plank/stand
•Afmetingen (H x B x D): 274 x 162 x 220 mm
•Gewicht: 4,2 kg


Zou de kenners even vragen of het kan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Luisteren naar een pm7004 als die bevalt ben je uptodate kwa versterker .
TZT bijpassende apparaten ook mogenlijk .

Wil je een pm17 die dan gelijk laten reviceren is dan ook een goede mogenlijkheid .