Beste Retrogek,
Ik ken het merk MB Quart al vanaf dat ik in HiFi geïnteresseerd ben en ik kan je zeggen dat deze, samen met Canton en Magnat in de jaren 80 echte goede speakers waren. Zeker als je van een wat bombastischer geluid houd zijn deze merken een must om te luisteren.
Ik heb zelf jaren met de Canton RC-L met room control unit gedraait en kan zeggen dat dit niet verkeerd klinkt.
Sterker nog, ik heb in het verleden tijdens mijn luidspreker-zelfbouw periode, een setje Realistic tweeters gekocht bij Tandy in Arnhem. De tweeter zat in een Realistic kartonnen verpakking met daarin een piepschuimen houder waar de tweeter in zat. In dit piepschuim stond heel mooi gedrukt MB Quart en dat bleek ook wel want deze tweeter werdt in diverse MB speakers gebruikt. Als je bij mijn set kijkt, zie je op pagina 2 een setje gele staande luidsprekers waar deze tweeter in zit.
Als jij tevreden bent, ik merk uit jouw reactie zelfs aangenaam verrast, je gewoon met deze set moet blijven spelen en als het een blijvertje is, dan misschien kijken of je wat aan de kleur van de kast kunt varranderen waardoor de speaker beter in jouw omgeving past.
Ik zeg; BLIJF VAN DEZE MB QUART GENIETEN.
Groeten,
Marcel