Heb zelf ook de SR6007 en ook al verschillende keren dat ik geen geluid meer had.Het viel mij op dat als bijv de SR6007 aan stond met een redelijk volume en ik de tv aanzet , dan door de HDMI schakeling het geluid 3-4 keer aan en uit ging en dan opeens helemaal geen geluid meer had, als ik dat zelfde deed met een zachter volume van het geluid dan had ik geen problemen.
Als het geluid weg gevallen was moest ik de stekkers van mijn Oppo BDP 103,TV en SR 6007 van het stroomnet halen en alle HDMI verbindingen los halen en weer opnieuw aansluiten dan had ik weer geluid.
Dus op een gegeven moment heb ik mijn HDMI besturingfunctie uitgezet, heb het beeld rechtstreeks van de Oppo 103 naar de TV met HDMI, wat een veel mooier beeld geeft dan via de SR6007, en de andere uitgang van de Oppo 103 met HDMI naar de SR6007 voor geluid, maar die gebruik ik bijna niet , omdat ikzelf de analoge 7.1 CH veel beter vindt klinken dan de HDMI, die blaast alles enorm op.
Als ik nu de SR6007 aan heb staan met luisteren en wil mijn tv aan doen , dan altijd het volume van het geluid terug zetten, daarna geen problemen meer gehad, ook de mute knop niet gebruiken omdat je dan denkt dat je geluid weg is, omdat bij het aanzetten van de tv je geluid zo weer aan en uit gaat van de SR6007 en dan opeens weer geen geluid heb.
Dus het zit gewoon in de HDMI gevoeligheid, die storingen geeft.
Groet,
Jan