Voorversterker nodig?

Gestart door Bertbecker, oktober 05, 2013, 13:25:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bertbecker

Beste allemaal, ik heb een SR7000 en nu ook een draaitafel. Heb ik dan een voorversterker nodig? Zo nee, welke ingang/instellingen moet ik dan gebruiken? Al vast bedankt voor jullie reacties!

pameijer



Zoals je zelf had kunnen zien heeft de SR7000 geen phono-ingang, dus ja, je hebt een zogenaamde phono-pre nodig tussen je platenspeler en de receiver.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Hielke

Heb ook een sr 7000 gehad en daar een denon voorversterker op aangesloten voor extra analoge ingangen en natuurlijk mijn thorens draaitafel.


Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Bertbecker

Bedankt voor jullie reacties, is de AV-500 een geschikte voorversterker?

JohnWx

Citaat van: Bertbecker op oktober 06, 2013, 12:01:34
Bedankt voor jullie reacties, is de AV-500 een geschikte voorversterker?

JA prima ding en Marantz maar zo weinig phono erop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bertbecker

Begrijp ik goed en als ik naar de foto kijk dat ie geen ingang heeft voor phono?

JohnWx

Citaat van: Bertbecker op oktober 06, 2013, 13:33:44
Begrijp ik goed en als ik naar de foto kijk dat ie geen ingang heeft voor phono?

Yep


Je kan beter op zoek gaan naar een losse phono module

Wat voor draaitafel heb je en element
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bertbecker

Voor als nog een philips, niks bijzonders, kun je me een redelijke draaitafel, ook geprijsd, aanbevelen?

JohnWx

Citaat van: Bertbecker op oktober 06, 2013, 14:12:15
Voor als nog een philips, niks bijzonders, kun je me een redelijke draaitafel, ook geprijsd, aanbevelen?

Wat is redelijk qua prijs ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bertbecker

Tja, crisistijd he, prijs/kwaliteit, € 50 - 100?

Bertbecker

Is het misschien slimmer mijn SR7000 te verkopen en een andere versterker met ingebouwde voorversterker te kopen? En zo ja, welke?

JohnWx

Citaat van: Bertbecker op oktober 06, 2013, 14:17:49
Tja, crisistijd he, prijs/kwaliteit, € 50 - 100?

Thorens TD160/166

Dual 505/2/3/4

Pioneer PL514
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Als de SR7000 bevalt waarom weg doen en in de SR receivers zit vaak een ondergeschoven Phono trap

Soms komt nog wel is een NAD of een andere Phono langs voor paar tientjes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Bertbecker

Wat bedoel met ondergeschoven phono? Ik ben een leek helaas, kom uit het tijdperk van de dual 1210 draaitafels, e.d.

JohnWx

Citaat van: Bertbecker op oktober 06, 2013, 14:33:20
Wat bedoel met ondergeschoven phono? Ik ben een leek helaas, kom uit het tijdperk van de dual 1210 draaitafels, e.d.

Het is vaak een bijproduct dat ze denken o ja er moet nog een phono trapje in en is van minimalistische kwantiteit maar het werkt wel ligt er net aan hoeveel waarde je er aan geeft


Voor af en toe een plaatje werkt het perfect maar als de SR7000 voldoet zou ik voor 25/50 euro een losse  phono versterker kopen

NAD PP-1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject