Marantz 2285b met Tannoy d 700

Gestart door pkappen, oktober 04, 2013, 10:48:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pkappen

Ik ben aan het zoeken naar nieuwe speakers bij mijn 2285B receiver. Ik vind de tannoy d 700 erg mooi, ook klankmatig. Matchen deze speakers met mijn receiver? Misschien heeft iemand ervaring met deze combi? Of tips?

JohnWx

Citaat van: pkappen op oktober 04, 2013, 10:48:24
Ik ben aan het zoeken naar nieuwe speakers bij mijn 2285B receiver. Ik vind de tannoy d 700 erg mooi, ook klankmatig. Matchen deze speakers met mijn receiver? Misschien heeft iemand ervaring met deze combi? Of tips?

makkelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WilliamB

Kan je deze niet ergens beluisteren met je eigen versterker ?
Dat lijkt mij het beste.

Veel succes met je aankoop.
( PS welkom op het forum )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

#3
Citaat van: WilliamB op oktober 04, 2013, 11:16:48
Kan je deze niet ergens beluisteren met je eigen versterker ?
Dat lijkt mij het beste.

Veel succes met je aankoop.
( PS welkom op het forum )

Maar William 2 x 85 watt aan 8 ohm en deze speakers die je bij wijze van spreken nog met een klok radio kan aansturen moet toch altijd goed gaan

Hij is zeer gecharmeerd door de klank van de speakers wat zal een andere versterker bijdrage om mee te luisteren behalve die hele kleine nuance verschillen die sommige mensen horen tussen verschillende speakers versterkers

D700
Recommended amplifier power: 30-200W
Sensitivity: 93dB
Nominal impedance: 6 Ohm
Frequency response: 35-30.000Hz
Crossover frequency: 400Hz /1.7Khz
Dimensions: (HxWxD): 990 x 374 x 367mm


Marantz 2285

8 Ω: 2x85 Watt./4 Ω: 2x110 Watt. 17kg. 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

De 2285 a.k.a. 170dc/1180dc  levert 2 x 110 Watt @ 8 Ohm. ( gemeten)
Niet dat dat veel uitmaakt t.o.v. de genoemde 2 x 85 maar dit om duidelijk te zijn.

Je zou je meer zorgen moeten maken over hoe de speakers het in JOU ruimte doen!
En is deze receiver in orde?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op oktober 04, 2013, 13:35:04
De 2285 a.k.a. 170dc/1180dc  levert 2 x 110 Watt @ 8 Ohm. ( gemeten)
Niet dat dat veel uitmaakt t.o.v. de genoemde 2 x 85 maar dit om duidelijk te zijn.

Je zou je meer zorgen moeten maken over hoe de speakers het in JOU ruimte doen!
En is deze receiver in orde?

Dat 1 na laatste doet men ook vaak als laatste terwijl het op zich zo logisch is allemaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Het neemt soms ''wat''  tijd in beslag eer je dat beseft of wil beseffen.
Been there, done that.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Gevoels matig is het getal 110 veel meer als 85 .

In geluidsdruk is dit maar 1 db verschil , en 1 is niet veel  6db is pas het dubbele aan geluiddruk .


Dan is wat SB-marantz zegt belangrijker .

En als jij de tannoy goed vindt klinken dan op zoek gaan en kopen , kan de verkoper ook weer wat kopen .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op oktober 04, 2013, 19:23:36
Gevoels matig is het getal 110 veel meer als 85 .

In geluidsdruk is dit maar 1 db verschil , en 1 is niet veel  6db is pas het dubbele aan geluiddruk .


Dan is wat SB-marantz zegt belangrijker .

En als jij de tannoy goed vindt klinken dan op zoek gaan en kopen , kan de verkoper ook weer wat kopen .

Heb nu ook een discussie op een ander forum heel veel "jongeren" staren zich blind op vermogen etc.

Maar vragen zich niet af hoeveel "watt" heb ik nodig om mijn speakers een normale woonkamer te vullen met 75db aan muziek, dat is veel onder de 50 watt wil je wat harder spelen 85db/90db (is serieus) heb je aan 50 watt het juiste vermogen in principe

Lijkt wel of mensen altijd eerst uitgaan van "the worst case scenario" maar niet logisch nadenken wat heb ik nodig minimaal etc.etc. en dan zie je een foto met speakers in de hoeken of op nog geen 1.5 meter uit elkaar recht vooruit, liefst nog tegen de muur en zeggen dan ja er is meer uit te halen ja met meer power.


Nee gewoon boekje lezen wat heet :   Tot u spreekt de kamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

leo de M

#10
Ik weet niet of dat voor een 2285B ook geldt , maar ik vind deze vintage mission 753 freedom ook erg goed klinken  bij de Marantzen . en niet duur...(100-200 Euri)


ik zou niet al te dure speakers nemen op de vintage jongens . klinken erg mooi maar de kans dat er een defect optreed en je je speakers opblaast is wel groter denk ik . zou zonde zijn als je er een speakerset aan hebt hangen van 1500 Euri  :wink:
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

Maus

Hier hangt een set van 2950€ aan een gereviseerde 170DC. Ik maak me niet zo'n zorgen hoor...

leo de M

tsja , misschien moet ik wat minder op zeker gaan.
deze missions waren 80 euro, zal het dan echt zo zijn dat jouw set  dan 36 x zoveel beter klinkt  Maus ?  :|
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

JohnWx

Citaat van: Maus op oktober 07, 2013, 19:07:57
Hier hangt een set van 2950€ aan een gereviseerde 170DC. Ik maak me niet zo'n zorgen hoor...


Die logica snap ik ook niet gewoon kopen wat je mooi vind

Vind de 753 nog geen vintage  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thanatos

Citaat van: leo de M op oktober 07, 2013, 20:45:16
tsja , misschien moet ik wat minder op zeker gaan.
deze missions waren 80 euro, zal het dan echt zo zijn dat jouw set  dan 36 x zoveel beter klinkt  Maus ?  :|

Iets wat duurder is hoeft niet perse veel beter te zijn.. Maar vanaf die Mission's is er toch wel veul beters te vinden  :lol: (/zeurmodus : En de plaatsing ook.  :angel:)