NR 1604 in combinatie met B&W 684

Gestart door nadal, oktober 02, 2013, 19:24:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

nadal

ik ben een leek en hoop goede tips te krijgen ...waarvoor eeuwige dank
1.ik overweeg het aanschaffen van een NR 1604 slim design network AV reciever en dit door de netwerkmogelijkheden en de vele aansluitingen.
Ik ga niet voor suround  maar puur stereo met de B&W 684 boxen.
ben ik goed bezig of zijn er betere oplossingen ?
2.is de muziek downloaden en opslaan op een externe harde schijf een goed idee of toch beter een NAS.
ik wil ook filmgeluid door mijn boxen sturen.
3.is de SR 6008 AV receiver te overwegen of te zwaar geschut voor living gebruik ? hello
4.waar kan ik info vinden welke bekabeling ik nodig heb ? 
HLP HLP HLP

hassant

Beste Nadal,

Voor puur muziek luisteren zou ik voor een stereoversterker gaan. Deze zijn over het algemeen krachtiger in het aansturen van speakers. Daarnaast weet ik dat de B&W 684 best wat power nodig heeft. Ik heb deze destijds beluisterd icm de Marantz SR5006. Een super mooie receiver, maar de speakers kwamen niet tot hun recht.

Zelf ben ik meer een luisteraar dan een kijker. Ik heb op advies van een bekende van me het volgende gedaan;

Slimline receiver aangeschaft om alle media apparaten aan te sluiten. Denk aan Ziggo Decoder, AC Ryan Media Speler, PS3. Zo heb ik het beeld van alles dat ik gebruik via een apparaat op de tv. Daarnaast ook ideaal om bijvoorbeeld via AirPlay muziek af te spelen.

Stereoversterker met Power Amp functie gekocht. De poweramp functie biedt de mogelijkheid om de versterker puur te laten versterker. Hetgeen hij versterkt is hetgeen hij binnen krijgt, het equalizer gedeelte van de stereoversterker komt hier niet te pas.