NR 1604 in combinatie met B&W 684

Gestart door nadal, oktober 02, 2013, 19:24:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

nadal

ik ben een leek en hoop goede tips te krijgen ...waarvoor eeuwige dank
1.ik overweeg het aanschaffen van een NR 1604 slim design network AV reciever en dit door de netwerkmogelijkheden en de vele aansluitingen.
Ik ga niet voor suround  maar puur stereo met de B&W 684 boxen.
ben ik goed bezig of zijn er betere oplossingen ?
2.is de muziek downloaden en opslaan op een externe harde schijf een goed idee of toch beter een NAS.
ik wil ook filmgeluid door mijn boxen sturen.
3.is de SR 6008 AV receiver te overwegen of te zwaar geschut voor living gebruik ? hello
4.waar kan ik info vinden welke bekabeling ik nodig heb ? 
HLP HLP HLP

hassant

Beste Nadal,

Voor puur muziek luisteren zou ik voor een stereoversterker gaan. Deze zijn over het algemeen krachtiger in het aansturen van speakers. Daarnaast weet ik dat de B&W 684 best wat power nodig heeft. Ik heb deze destijds beluisterd icm de Marantz SR5006. Een super mooie receiver, maar de speakers kwamen niet tot hun recht.

Zelf ben ik meer een luisteraar dan een kijker. Ik heb op advies van een bekende van me het volgende gedaan;

Slimline receiver aangeschaft om alle media apparaten aan te sluiten. Denk aan Ziggo Decoder, AC Ryan Media Speler, PS3. Zo heb ik het beeld van alles dat ik gebruik via een apparaat op de tv. Daarnaast ook ideaal om bijvoorbeeld via AirPlay muziek af te spelen.

Stereoversterker met Power Amp functie gekocht. De poweramp functie biedt de mogelijkheid om de versterker puur te laten versterker. Hetgeen hij versterkt is hetgeen hij binnen krijgt, het equalizer gedeelte van de stereoversterker komt hier niet te pas.


Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen... Mijn stereoversterker versterkt het signaal dat mijn receiver via de pre-out uitstuurtt. Als je eventueel ook naar andere audiobronnen (cd-speler, platenspeler etc.) wilt luisteren dan kun je deze rechtstreeks aansluiten op je stereoversterker. Deze opstelling werkt voor mij perfect! Ik heb zelf alleen vloerstaande speakers staan, puur om te genieten van stereo geluidsweergave. Maar als ik dan een keer een filmpje wil kijken (of gewoon tv kijk) dan komt het geluid ook via de 2 zuilen mijn woonkamer in.

Dit is wat ik heb staan om bovenstaande te realiseren:

Marantz NR1602 Slimline receiver
Marantz PM7004 Stereoversterker

Zelf heb ik groot deel van mijn muziekcollectie op een externe harde schijf in het netwerk hangen. Deze schijf benader ik via mijn AC Ryan media Speler (Speelt flac en staat via en optische kabel aangesloten op de NR1602). Ik ga zelf op kort termijn wel over naar een NAS. Ook gebruik ik de AirPlay functie veel (streamen vanuit itunes naar de reeeiver, of vanaf de iPad met spotify).

De SR6008 is volgens mij een beest van een receiver. Hoe deze presteert ten opzichte van een stereoversterker in de zelfde prijscategorie durf ik niet te zeggen! Zou het gewoon lekker gaan beluisteren als ik jou was.

Succes!

Gr. Tariq
Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

nadal

beste hassant,
bedankt voor je duidelijke topic http://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/notworthy.gif
aangezien ik ook ga voor de muziek heb ik je raad opgevolgd.  De PM 7004 in combinatie met de B&W 684 boxen
was bij het beluisteren het beste wat ik gehoord heb.  Het aankopen van een mediaspeler dringt zich dan op om de nodige netwerkmogelijkheden toch te hebben.  Alleen mijn budget is niet voorzien op een extra toestel.  Is een "apple TV" met als doel I tunes afspelen van de computer een goed voorlopig budgetvriendelijker alternatief ?

Exxar

Citaat van: John Wx op oktober 04, 2013, 01:06:53
50W (0.08% @ 8 Ohm), 70W (0.7% @ 6 Ohm) NR 1604


B&W 684 : 25W–150W rendement van 90 DB


Kan met gemak je kan 100 decibel halen als je op 4 meter zit ongeveer


Het vermogen wat gemiddeld word aangesproken in een normale woonkamer op normaal luister nivo is 30/35 watt

John, dat wil nog niet zeggen dat die 684 goed zullen klinken, want geloof me, zo'n slimline receiver heeft niet de nodige power noch de stabiliteit bij 3 ohm waar die B&W's om vragen.


Ik kan dus ook alleen maar aanraden om de receiver te koppelen aan een stereoversterker om die B&W's aan te sturen.

Damhooligan

Citaat van: nadal op oktober 04, 2013, 20:55:08
beste hassant,
bedankt voor je duidelijke topic http://marantzforum.nl/forum/Smileys/default/notworthy.gif
aangezien ik ook ga voor de muziek heb ik je raad opgevolgd.  De PM 7004 in combinatie met de B&W 684 boxen
was bij het beluisteren het beste wat ik gehoord heb.  Het aankopen van een mediaspeler dringt zich dan op om de nodige netwerkmogelijkheden toch te hebben.  Alleen mijn budget is niet voorzien op een extra toestel.  Is een "apple TV" met als doel I tunes afspelen van de computer een goed voorlopig budgetvriendelijker alternatief ?

Ik heb ook een  pm7004.

Ik heb mijn pc ook op de pm zitten en dat gaat prima,
Ik heb al mijn muziek op pc en gaat lekker direct naar de pm7004.
Dat zou je ook kunnen doen.
Hoi, ik ben johan, geboren in NL.
maar.. ik woon in australie.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

En weer geopend na een grondige opschoning. Gelieve nu weer respectvol met elkaar omgaan, dan hoeven wij de omstreden forumregel 11 niet meer in te zetten!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

nadal

is de PM 6005 dan "zwaar" genoeg om de B&W luidsprekers  aan te sturen
heeft marantz dan geen opvolger voor zijn PM7004 (deze blijkt al een tijdje niet meer geproduceerd te worden ?

[i]Ik heb mijn pc ook op de pm zitten en dat gaat prima,
Ik heb al mijn muziek op pc en gaat lekker direct naar de pm7004[/i]gr phil


is dat dan in mp 3 formaat ?

Maurice

Een PM6005 zal zwaar genoeg zijn. Hangt er allemaal vanaf hoe hard je speelt. Ook met een NR1604 zul je op normaal luisterniveau ongetwijfeld voldoende hebben, speel je wat harder, dan kan de NR mogelijk tekort gaan schieten.
Het beste is om het zelf te beoordelen, op een niveau waar je graag op draait met muziek die je graag luistert.
Veel mensen, ook hier op het forum, zijn heel actief met modificaties en tweaks en apparatuur bezig, terwijl ze gewoon niet horen dat de versterker staat te clippen. Maar ook spelen veel mensen op een geluidsniveau die het surplus aan vermogen niet nodig hebben. Ga zelf luisteren, oordeel zelf en bepaal of jij de uitgave verantwoord vindt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude