PM8000 links

Gestart door treinengek, september 30, 2013, 21:59:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

treinengek

Hallo,

Ik heb onlangs een PM8000 aangeschaft met een defect. Het linkerkanaal doet het als de versterker koud is niet. Tot ik de balancer naar links draai of het volume omhoog draai. Dan pakt het kanaal alles. Bij speakers 1 is het probleem bij rechts, bij speakers 2 links. Las de versterker op temperatuur is heb ik er helemaal geen last meer van. Ook als ik een klap met mn hand op de kap geef hoor je het kanaal storen. Nu kan ik wel solderen, maar ik heb echt geen idee wat er mis kan zijn. Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Alvast bedankt!

Cornelis1921

Treinengek? stupid Iemand soms met meerdere kostbare hobby's? I.i.g van harte welkom hier! Voor de beantwoording van jouw vraag laat ik graag het woord aan één der forum techneuten. :yes:
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Wel al een oude en veel gebruikte techniek "de klap"

Welkom de kenners melden zich wel 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Print  bindingen  en de  relais  misschien.  printbindingen zeker.  :yes:

Jon :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

treinengek

Hoi HAL9000, waar zitten die printbindingen had inderdaad al iets gelezen van verticale en horizontale printjes waarvan het soldeer ertussen los komt te zitten. Maar heb niets kunnen vinden. Kan je mij even op een foto van de binnenkant laten zien waar die bindingen zitten?

SB_Marantz

#5
Dat is de component zijde.
Je moet aan de onderkant wezen.
Soldeerverbindingen bedoel je denk ik.
Onderste foto......andere amp maar het gaat om het idee.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: treinengek op oktober 01, 2013, 22:01:05
Hoi HAL9000, waar zitten die printbindingen had inderdaad al iets gelezen van verticale en horizontale printjes waarvan het soldeer ertussen los komt te zitten. Maar heb niets kunnen vinden. Kan je mij even op een foto van de binnenkant laten zien waar die bindingen zitten?

Blijft mooi om te zien.  :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

treinengek

Maar op welke printplaat gebeurd dat probleem? Heb nu het versterker bordje eruit gehaald. Gok dat het daar gebeurd gezien dat warm wordt. En kan ik zien of er een contactje niet goed zit?