Tannoy Mercury VR geschikt als monitorspeakers icm zone-2 SR6007?

Gestart door Pieter85, september 22, 2013, 18:10:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter85

Hallo,

Ik heb even wat raad nodig.
Ik heb een 5.1 speakerset i.c.m. een Marantz SR6007 receiver. Nu wil ik graag de welbekende ''zone 2'' gebruiken om mijn electrische piano uit te versterker via de receiver.
De 2 aparte speakers die ik hiervoor wil aanschaffen hang ik dan aan de muur voor mijn piano.

Nu is mijn vraag: is een/deze receiver geschikt om een analoog signaal vanaf een electrische piano (met een klein mengpaneeltje ertussen) uit te versterken?

Ik heb wat rond gezocht naar potentiele speakers die ik hiervoor mogelijk zou kunnen gebruiken/aanschaffen, en kwam uit bij de ''Tannoy Mercury VR'' (LINK: http://tannoy.com/ResidentialSummary.aspx#&&XrNPweICyR9rtEdIazhQc1JtlKVrh3vWF4ADu5FBbDr0vkd6fhkuSXUu2UguD7A9AMRzSEeqmUn0U6210d69kjr6LanxD5C840kX0bSTGLoA8bmE80uq75FBBOnGtxg23ol0jkT6AbF5kvwWAJWMvMVIObY/Pi54y5RMKBaQzoZrymxf82Zpy+I+NvlWxVbAZSzBwSVv7z4uQrsTpsEaPg==). Dit zijn surround speakers van de Mercury lijn van Tannoy die ook speciaal zijn ontworpen om aan de muur te hangen en ook niet zo die zijn, wat mij bij ook zeer gunstig uitkomt omdat de e-piano tegen de muur aanstaat.
Bijvoorbeeld te koop bij: http://www.iear.nl/specificaties/Surround_luidspreker/Tannoy_Mercury_V_R_dark_walnut.html

Ik hoor graag hoe jullie over dit idee denken.
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

suni123

#1
Ik heb even wat raad nodig.
Ik heb een 5.1 speakerset i.c.m. een Marantz SR6007 receiver. Nu wil ik graag de welbekende ''zone 2'' gebruiken om mijn electrische piano uit te versterker via de receiver.
De 2 aparte speakers die ik hiervoor wil aanschaffen hang ik dan aan de muur voor mijn piano.

ileatherwear    ileatherwear        
womens bomber jacket   womens bomber jacket       
pmp exam questions   pmp exam questions
Mohsin