Bi-wiring

Gestart door koloro, september 19, 2013, 11:36:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

#15
Citaat van: Rob46 op september 19, 2013, 20:56:08
Inderdaad, een punt.  frusty

of komma
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: John Wx op september 19, 2013, 20:52:22

... deed dan net of ik het niet hoorde  :angel:
Dat houden we in ons achterhoofd.  8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rob46

Citaat van: John Wx op september 19, 2013, 20:39:09
Dan heb je iets wijs laten maken

Heb jij vroeger dan tegen klanten altijd de waarheid verteld, zodat je geen biwire kabel kon verkopen?

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: Rob46 op september 19, 2013, 21:13:04
Heb jij vroeger dan tegen klanten altijd de waarheid verteld, zodat je geen biwire kabel kon verkopen?

Als mensen dat wilde kopen prima wie ben ik het gaat niet om mijn mening / overtuiging
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koloro

Citaat van: John Wx op september 19, 2013, 23:58:24
Als mensen dat wilde kopen prima wie ben ik het gaat niet om mijn mening / overtuiging

Klopt, maar uiteraard wel om de boterhammen.... :-D

Lijkt me duidelijk dat er verschillende meningen zijn, ik wil ook wel geloven dat het een commercieel iets is maar geloof toch ook wel dat het bij sommige apparatuur iets uit kan maken; niet bij mijn "huis/tuin en keuken" setje.

Blijf het toch vreemd vinden, hoe dan ook, je doet altijd aan bi-wire, of je wilt of niet.
De tweede filter met ook worden aangesloten/aangestuurd anders functioneerd die niet, toch?
En als je 'm dan achter op de speaker doorlust, met een bruggetje oid, dan doe je toch indirect aan bi-wiring? :wink:

Blijft een een boeiend onderwerp, zonder einde denk ik :yes:

JohnWx

Citaat van: koloro op september 20, 2013, 07:53:48


De tweede filter met ook worden aangesloten/aangestuurd anders functioneerd die niet, toch?
En als je 'm dan achter op de speaker doorlust, met een bruggetje oid, dan doe je toch indirect aan bi-wiring? :wink:



HLP  even terug lezen wat je hebt neer gezet  HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koloro

Sorry, misschien kan ik het niet helemaal goed uitleggen  redface, ik probeer het nog eens:

als ik mijn speaker (waar een bi-wire optie op zit) aansluit met gewoon een speakersnoer vanuit de SR (single wire dus), doe ik dit op 1 van de aansluitingen op de achterkant van de speaker.
Omdat er 2 aansluitingen op de speaker zitten moet ik toch doorlussen en splits (of verdeel) ik de aansturing toch op?

Als ik een bi-wire snoer gebruik van 2 (in de SR) naar 4 (in de speaker) doe ik in principe toch hetzelfde? :?

Misschien denk ik wel te moeilijk, maar ik vroeg het me toch af wat de logica is.

JohnWx

Citaat van: koloro op september 20, 2013, 11:56:24
Sorry, misschien kan ik het niet helemaal goed uitleggen  redface, ik probeer het nog eens:

als ik mijn speaker (waar een bi-wire optie op zit) aansluit met gewoon een speakersnoer vanuit de SR (single wire dus), doe ik dit op 1 van de aansluitingen op de achterkant van de speaker.
Omdat er 2 aansluitingen op de speaker zitten moet ik toch doorlussen en splits (of verdeel) ik de aansturing toch op?

Als ik een bi-wire snoer gebruik van 2 (in de SR) naar 4 (in de speaker) doe ik in principe toch hetzelfde? :?

Misschien denk ik wel te moeilijk, maar ik vroeg het me toch af wat de logica is.

nee is niet het zelfde, teken het is, er komt wel bij beide mooi geluid uit en dat is het enige wat telt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

of ik zie het verkeerd kan ook  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

alleen ik ben van, ik heb gelijk dus waar  8-) en dan later eventueel ja ik zat er naast
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koloro

Iig bedankt voor je feedback JohnW.

Ik denk dat ik mijn geld maar uitgeef aan goede single wire, dat scheelt toch al gauw een hoop met die bi-wire.

Is het verstandig om eventueel 2e hands kabels te kopen?

JohnWx

Citaat van: koloro op september 20, 2013, 12:07:47
Iig bedankt voor je feedback JohnW.

Ik denk dat ik mijn geld maar uitgeef aan goede single wire, dat scheelt toch al gauw een hoop met die bi-wire.

Is het verstandig om eventueel 2e hands kabels te kopen?

kom je een mooie voor "wenig" tegen die doen  :-D

Volgens van den HUL nooit 2de hands want zie :

3T doelen:
1.Geen toepassing of een mix van platina, goud, zilver en koper. Dit om te voorkomen dat bepaalde prijsveranderingen dankzij wild markt speculaties.
2.Geen materiƫle vermoeidheid problemen: dit om te voorkomen dat dramatische geluidskwaliteit kortingen.
3.Grote treksterkte: erg behulpzaam bij ongevallen.
4.Nooit een oppervlakte of interne oxidatie: dit om te voorkomen dat geluid hardheid.
5.Moeilijk om te kopiƫren van de productie-technologie om te voorkomen dat de kwaliteitsverklaringen van de dezelfde van de concurrentie of de kopie-katten.
6.Kundig voor wekken meerdere strand configuraties: helpt bij het ontwerpen van verschillende concepten.
7.Hoe dan ook een zeer stabiele amorf structuur: essentieel voor live geluid van hoge kwaliteit.
8.Kunnen omgaan met hoge temperaturen: geen gevolgen voor het milieu als wat er gebeurt met bijvoorbeeld auto Hi-Fi.
9.Geen galvaniseren: houdt de integriteit van de geleider op 100% in elke omgeving.
10.Fibre-Wise zeer flexibel: produceert geen mechanische stress op de geleiders in totaal
11.Geen chemische veroudering toegestaan: dit voorkomt een snelle daling van de geluidskwaliteit
12.Geen mechanische veroudering: dit ook voorkomen een snelle verslechtering van de kwaliteit van de transmissie.
13.Zeer lage aantal interne grenzen structuur Cross concurrentieverstoringen te voorkomen.
14.Natuurlijke dynamiek zonder compressie: te blijven dicht bij de realiteit.
15.Zeer hoge resolutie zelfs op zeer lage signaalniveaus: dit ondersteunt het bewustzijn en de vreugde van de natuurlijke akoestiek en de "feel" van het overnemen van de opname kamer of concert hall.
16.Een zeer korte run-in tijd en daarna geen wijzigingen in het geluid karakter meer.
17.Een zeer lange periode van betrouwbare werking: minimaal voor 25 jaar. "We gaan langer mee."
18.In alle 3T ontwerpen wordt nooit enig milieu gevaarlijke materiaal gebruikt.
19.Een geluid-signaaloverdracht zeer dicht bij natuurlijke en live geluid-kwaliteit
20.Een hoge geluidskwaliteit onafhankelijk van de gebruikte apparatuur: universele hoorbaar kwaliteit over de hele wereld.



Soundwise: Zeer duidelijk stemmen en muzikale instrumenten zonder enige inmenging en/of intermodulation. Met analoge signalen zijn deze effecten zeer eenvoudig om te horen. De weg terug naar de voormalige gebruikte kabels is nauwelijks mogelijk. Met de enigszins gecodeerde digitale signalen, ook moet hier geluid schoner. Fundamenteel het geluid mijnheer Van den Hul regelmatig ervaren in Wenen bijwonen van optredens in het "Musikverein" en "Wiener Staatsoper".
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koloro

Oei, dan zal ik meneer van den Hul maar niets laten weten bij aanschaf van eventueel gebruikte kabels :evil:

Gelukkig zijn er ook nog andere merken en/of zelf bouwers :yes:  en is de keuze nog altijd aan ons zelf :wink: